Творець українського символу у 1917—1918 роках, який заклав графічні основи візуального стилю Української Народної Республіки, створивши ескізи гербів, дизайн печаток, грошей і марок, митець, який зумів виокремити й увічнити у своїх неповторних роботах образи, де втілилися століття культури і традицій, котрі вирізняли Україну на тлі інших національних утворень, графік світового рівня зі своїм особливим почерком — таким постає український художник, один із засновників і ректор Української академії мистецтв Георгій Нарбут зі сторінок книжки Мирослави Мудрак «Образний світ Георгія Нарбута і творення українського бренду». Презентація видання, у якому авторка у вступі до книжки називає нащадка давнього козацького старшинського роду одним з найблискучіших художників-графіків у світі, відбулася у національному заповіднику «Софія Київська» за участю народної депутатки України Ірини Геращенко, Лідії Лихач — директорки видавництва «Родовід», команда якого працювала і продовжує працювати над нарбутівським проектом, поета і видавця Івана Малковича, Олега Грищенка, викладача графіки в Академії мистецтв, де свого часу майстернею графіки керував український геній, перекладачок твору з англійської — Ярослави Стріхи та на французьку — Оділь Арден.

Монографія докторки мистецтвознавства, професорки Університету Огайо Мирослави Мудрак минулого року за підтримки Українського культурного фонду вийшла у «Родоводі» англійською мовою. А тепер ще й українською та французькою. Вона є частиною міжнародного українсько-французького проекту «Георгій Нарбут і творення українського бренду», який реалізується «Родоводом» і Центром Анни Київської (Франція).

«Надважливо ввести Георгія Нарбута у світовий контекст, — каже Лідія Лихач. — Це великий митець, ціла епоха в історії українського мистецтва, світова величина. Минулого року ми презентували його в Чикаго (США). Цього року Нарбут заговорив французькою мовою. Наші паризькі партнери — Центр Анни Київської, Український культурний центр у Парижі, посольство України у Франції, агенція Bloomsters; разом намагаємося «привезти» його до Франції через книжки, академічний круглий стіл, виставки молодих дизайнерів і ідеї сучасних митців. Художник усіх нас об’єднує — з проектами, ідеями. Його стиль переживає час і надихає тих, хто нині визначає візуальне життя навколо нас. Він творить далі».

За що ми любимо Нарбута? За те, що його творчість, котра виросла з народного кореня, явила світу неповторну українську культуру й завдяки генію митця «Україна перестала бути Малоросією».

«Нарбут із молодим поколінням українських графіків-модерністів розробляв державний герб і печатку, символіку для офіційних документів і постанов уряду. Він також створив дизайн поштових марок і українських карбованців, що прийдуть на зміну російському рублю. В офіційних документах молодої держави стародавній тризуб у модерністській обробці витісняв двоголового орла — повсюдний символ Російської імперії. Розпочалося нове майбутнє незалежної України, й митці доклали руку до формування її оновленої ідентичності», — пише Мирослава Мудрак у своїй монографії. Вона зазначає, що прощання з російською гегемонією не було легким, але Нарбут гарячково працював над усіма гранями нової української культури. Ставши одним із засновників першої Української академії мистецтв, художник узявся з чистого аркуша розвивати друкарську програму, знайомлячи нову генерацію мистців із високою технікою гравюр та ілюстрацій, палітурництва і книговидання. Тож 1920-ті роки стали чи не найпліднішим періодом українського книговидання. «То була епоха віртуозних обкладинок, у яких вчувався вплив нарбутівського стилю», — наголошує Мирослава Мудрак.

Доєднавшись до презентації Скайпом, авторка книжки каже, що почувається щасливою бути частиною нарбутівського проекту.

У рамках нарбутівського проекту відбувається низка інших освітніх та культурних заходів. У серпні-вересні за підтримки партнера проекту Prime Group в Києві відбувається вулична виставка постерів на сітілайтах, де експонуються твори 33 художників і дизайнерів із восьми країн, які вступають у мистецький діалог із творчістю Нарбута. У жовтні, наголошує Лідія Лихач, Георгій Нарбут спуститься в підземку — пасажири червоної гілки Київського метрополітену познайомляться з головними брендовими здобутками митця завдяки постерам, які інформують про його дизайн грошей, печаток, герба, одягу, книжок.

А 30 вересня в Парижі, 5 жовтня в Бордо та 15 жовтня в Санлісі відкриється виставка постерів сучасних українських і французьких дизайнерів, натхненних ідеями та стилем Нарбута (куратори — Анна Кантер та Саша Биченко). На відкритті буде презентовано франкомовну монографію за участю Мирослави Мудрак та фільм «Брендарі» Надії Парфан із французькими субтитрами.