Чергова фура вирушила у зворотному напрямку.

Як розповів місцевий староста Леонід Татаров, дорожнє покриття громада вирівнювала своїми силами. Це не зовсім той результат, на який розраховують і пішоходи, і автомобілісти (йдеться про інфраструктурні поліпшення, внаслідок яких у виграші залишаються всі), коли місяцями чекають на новий асфальт. Але прогрес усе-таки очевидний, бо тією ж «уманською» трасою рухається удесятеро більше машин, ніж «старою» дорогою Новомиргород — Кропивницький...

Сьогодні в схожу ситуацію потрапила Богданівка, через яку (з початком ремонтних робіт на аварійному мосту в селі Знам’янка) спрямували автомобільний потік.

Дійшло до того, що мешканці великого села організували акцію протесту. Громада, за словами голови Суботцівської ОГ Андрія Борідченка, вимагала змінити схему об’їзду. Водіям різної категорії транспорту запропонували два маршрути: вантажівки їдуть через Олександрівку, легкові авто оминають міст через Богданівку. Втім, реальна картина на початку ремонтних робіт була дещо іншою. Місцева мешканка Вікторія Нікітіна каже, що в перший день ремонту вантажний і легковий транспорт ніхто не розділяв і не перенаправляв — суцільним потоком усі машини заїжджали в село. Згодом вантажівки все ж майже перестали рухатися селом. Але лише вдень. Опісля 20-ї години вони так само прямували вулицями Богданівки, приватні будинки якої, стверджують учасники згаданої акції, будувалися давно і до такого «землетрусу» були явно не готові.

Крім того, люди скаржаться на поведінку водіїв, які не зважають на те, що біля них рухаються велосипедисти і пішоходи — в жителів Богданівки, відповідно, свій ритм життя і власне розуміння побутового комфорту. Треба зважати й на те, що село взагалі не звикло до ролі транзитного населеного пункту, має добре організовану інфраструктуру, нормальні дороги, транспортний зв’язок із Кропивницьким та Знам’янкою, самодостатню й кваліфіковану бюджетну сферу і не почувається околицею, яку зазвичай «проскакують» чи «пролітають» на повному ходу. Тож громада скерувала листи до обласної ради і поліції з вимогою навести лад. Не погодитися з богданівцями й справді важко — дивний вигляд мають заборонні знаки для вантажівок, якщо на них мало хто звертає увагу...

Але, як і у випадку з Каніжем, знову виникає дилема: як у XXI столітті, коли кожен четвертий громадянин — автомобіліст, відремонтувати дорогу для сотень тисяч користувачів, не зачепивши при цьому інтересів жодної громади? Всі можливі маршрути руху визначені, варіантів не так багато.

— Я думаю, що поліції треба пильніше стежити за дотриманням запропонованих схем об’їзду всіма учасниками руху, — каже мешканець Богданівки, донедавна — голова місцевої сільської ради, ще раніше — керівник Знам’янської РДА Анатолій Іващук. — Напрямок руху вантажівок треба коригувати, приміром, ще на поворотах у бік Олександрівки, а не в самій Богданівці. Нехай їдуть, як було узгоджено, повз Високі Байраки, Красносілля. У перший день ремонту, наскільки мені відомо, автоінспектори не встигли виставити пост, тож тепер треба організувати все як слід. А щодо легкового транспорту, то питань і бути не може. Якщо нам доведеться миритися з тимчасовими незручностями до нового року, то так і буде. А мешканці Богданівки, яких я добре знаю і поважаю, — люди мудрі, вони поставляться до проблеми з розумінням...

Дорожники працюють дуже швидко, але...

Кілька днів тому водії скаржилися на поганий стан узбіч, що позаростали бур’янами та кущами й асфальт на яких «поплив» під колесами багатотонних фур. Через ці напливи на дорозі постійно виникали аварійні ситуації. Коли між Знам’янкою та Кропивницьким не велися ремонтні роботи, а міст працював на повну, ці ями й кущі можна було спокійно об’їхати. А потім інтенсивність руху зросла...

Нині тема аварійних узбіч вже не актуальна. Кожен, хто захоче проїхатися в напрямку Дмитрівки, незважаючи на затримку на реверсних ділянках, може переконатися, що траса Кропивницький — Знам’янка цілком зручна й функціональна. Фрагменти дороги із напливами вже зрізали до рівної «подушки», узбіччя з кущами, які повилазили на дорогу, рекультивували. Смужка узбіччя буде дуже широкою, під грунт поклали термостійку основу... То постаралися ремонтники вінницької фірми «Автострада». А найголовніше те, що вантажівки, котрі типу «заблукали в чужій області», майже не зустрічаються. Нині їх можна побачити на іншій дорозі — через Нову Прагу на Олександрію. Там врешті-решт теж виникне потреба в ліквідації наслідків раптового збільшення вантажопотоків. Але про це — згодом.

У селі  Знам’янка на перехресті рух регулює працівник згаданої «Автостради» Валерій Максименко. Його видно здалеку завдяки світловідбивним смужкам на формі, і жодна фура пройти непоміченою не може. Але завдання його не в тому, щоб штрафувати порушників і завертати вантажівки, а в тому, щоб проконсультувати. Регулювальник каже, що забезпечити об’їзд Богданівки повинна місцева влада, й вона зі своїм завданням «майже справляється». А ще хвалить «Укравтодор» за оперативне встановлення тимчасових знаків. А от «вперті» вантажівки, на його думку, можна було б «ловити» ще за Кропивницьким. Тоді вони б не заїжджали так далеко. Але поста автоінспекторів, котрі б підказували водіям, куди повернути (словами, а не мовою знаків, котра з різних причин не всім зрозуміла), за містом немає. Зате під Богданівкою фури зупиняють, штрафують (на 500 гривень) і розвертають назад.

Валерій Максименко.

— За день лише чотири вантажівки з боку Кропивницького заблукали, — констатує регулювальник Максименко. — Більше їх проходить з боку Знам’янки — там коротший попереджувальний відрізок (і поліцейських менше). Але жителі Богданівки можуть зітхнути з полегшенням — поступово до водіїв доходить, зокрема і за допомогою «сарафанного радіо», що прориватися аж сюди не слід, краще накинути сто кілометрів, ніж повертатися. Тож до реального конфлікту між жителями села і водіями, думаю, не дійде. А для нас, будівельників, головне — прискорити ремонтні роботи, поки погода сприяє. Щоб у листопаді здати об’єкт...

Олег ШВЕРНЕНКО.

Кіровоградська область.

Фото Івана КОРЗУНА.

Тим часом

Виявили розкрадання бюджетних коштів під час ремонту шляхів

У процесі проведеного правоохоронними органами комплексу заходів у Кіровоградській області встановлено факти розкрадання групою посадових осіб державного підприємства автомобільних доріг бюджетних коштів, виділених на ремонт шляхів.

За даними слідства, посадовці підприємства та керівники підрядних організацій налагодили злочинну схему заволодіння бюджетними коштами, виділеними на ремонти автомобільних доріг загального користування місцевого значення шляхом підроблення документів та завищення фактичної вартості виконаних робіт, проведення робіт з невідповідністю проектно-кошторисній документації та не у відповідності до державних будівельних норм. Державі завдано збитків майже на півмільйона гривень.

У рамках досудового розслідування правоохоронці провели санкціоновані обшуки в офісних приміщеннях підприємств, під час яких вилучено документацію протиправної діяльності злочинної групи. Одному з посадовців держпідприємства повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем, які спричинили тяжкі наслідки).

Досудове розслідування проводять слідчі слідчого управління, оперативний супровід — співробітники управління стратегічних розслідувань головного управління Національної поліції в Кіровоградській області. Процесуальне керівництво здійснює обласна прокуратура.

Петро МЕЛЬНИК.