Відповідь на це запитання шукали народні депутати, представники Міністерства інфраструктури, державного агентства автомобільних доріг, «Укрзалізниці», центральних органів виконавчої влади, очільники Донецької та Луганської областей і громадські активісти під час виїзного засідання Комітету з питань транспорту, яке відбулося в Краматорську.
На зібранні обговорювали питання життєдіяльності Східного регіону, зокрема проблеми, пов’язані з функціонуванням транспортного комплексу Донецької області, та можливі шляхи їх розв’язання на державному і законодавчому рівнях. Ішлося і про перевезення вугільної продукції залізничним транспортом та забезпечення надійної роботи Вуглегірської ТЕС. Широку дискусію серед учасників засідання викликали питання про роботу Донецької залізниці та налагодження безперебійної подачі вагонів на вугледобувні і промислові підприємства, електростанції і забезпечення доставки вантажів залізничним транспортом до станцій призначення.
Під час засідання, повідомляє інформаційне управління апарату Верховної Ради, порушувалося питання про проведення ремонтно-відновлювальних робіт мостових споруд, автомобільних доріг загального користування, пошкоджених під час бойових дій в Донецькій та Луганській областях.
Представники «Укравтодору» поінформували про обсяги руйнувань автомобільних доріг загального користування внаслідок проведення АТО на території Донецької та Луганської областей. А «Укрзалізниця» відзвітувала про виконання робіт із відновлення об’єктів інфраструктури Донецької залізниці. Від Мінінфраструктури надійшли пропозиції про функціонування галузі транспорту і дорожнього комплексу Донецької області та відновлення транспортної інфраструктури регіону. Усе це ввійшло до проекту рішення за підсумками виїзного засідання. У документі йдеться також про необхідність створення Міжвідомчої комісії з питань функціонування транспортно-дорожнього та паливно-енергетичного комплексів, відновлення транспортної інфраструктури Донецької та Луганської областей в умовах проведення антитерористичної операції за участю народних депутатів та представників центральних органів виконавчої влади.
Члени комітету рекомендували «Укрзалізниці» терміново вирішити питання переміщення управління залізниці та центру руху поїздів з Донецька до міста Красний Лиман та перереєструвати юридичну особу за новим місцем знаходження, що дасть змогу зберегти матеріальні активи Донецької залізниці. А Міністерству інфраструктури — розглянути доцільність розподілу та подальшої передачі активів цієї залізниці на баланс державних підприємств «При-дніпровська залізниця» та «Південна залізниця».
До проекту рішення комітету ввійшла пропозиція рекомендувати «Укрзалізниці» для подолання проблеми нестачі вантажних вагонів, терміново розглянути технічну можливість більш ефективного їх перерозподілу на промислові підприємства Донецької області з інших регіонів країни. Ішлося і про забезпечення оперативного та достовірного збору інформації про кількість поданих та фактично завантажених вагонів, і про надання Донецькій залізниці незнижуваного запасу пально-мастильних матеріалів та технічно справного тягового рухомого складу.
Уже наступного дня рішення, ухвалене на виїзному засіданні, затвердили в Комітеті з питань транспорту із пропозиціями і зауваженнями його членів. Документ уже надіслали в Кабінет Міністрів, Міністерство інфраструктури, центральні органи виконавчої влади та Донецьку облдержадміністрацію.