Вимоги до професійного рівня тих, хто стоїть на варті закону, постійно зростають, і вища школа повинна відповідати потребам часу і суспільства. За свою 52-річну історію Донецький юридичний інститут МВС України підготував тисячі правоохоронців і перетворився на сучасний навчальний заклад, який динамічно розвивається. Напередодні професійного свята — Дня міліції — ректор інституту, доктор наук із державного управління, професор, заслужений юрист України, полковник міліції Віктор Бесчастний розповів «Голосу України» про модернізацію навчального процесу і наукові здобутки вузу.
Навчання у сучасному вузі вже неможливо уявити як аудиторію студентів чи курсантів, озброєних лише книжками, зошитами й ручками, та викладача з лекційним матеріалом за трибуною. Йдучи в ногу з часом, інститут подбав про створення полігона «Навчальний відділ внутрішніх справ» та полігона з підготовки працівників міліції громадської безпеки, який обладнано за останнім словом техніки: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, ноутбуки для успішної роботи курсантів на заняттях, програмний комплекс «Автоматизоване робоче місце дільничного інспектора міліції». Основним його завданням є впровадження новітніх технологій в організацію охорони громадського порядку. У найближчій перспективі — облаштування зали судових засідань; інтерактивний полігон з впровадження нового КПК України; зала ораторського мистецтва; навчальний полігон «Адміністративне провадження справ у сфері безпеки дорожнього руху та охорони громадського порядку». Максимальне наближення навчального процесу в інституті до вимог практики, відповідність державній політиці реформування правоохоронних органів забезпечується не тільки інноваційними технологіями, а й через організацію тісної співпраці між практичними підрозділами МВС України.
Постійна увага керівництва закладу до підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів і за державним замовленням, і за кошти фізичних або юридичних осіб в ад’юнктурі (аспірантурі) інституту за денною та заочною формами навчання сприяє високому відсотку захисту дисертаційних досліджень ад’юнктами, аспірантами та здобувачами (76 відсотків). Цей показник є одним з найвищих серед вузів юридичного профілю України. Креативний інноваційний підхід викладачів до навчального процесу є свідченням їхніх педагогічних здібностей та потужного науково-дослідницького потенціалу. Якщо ще десять років тому науковці становили усього 24 відсотки від науково-викладацького складу закладу, то тепер — 83 відсотки. Науково-практичні конференції, круглі столи, семінари, ініційовані факультетами та кафедрами інституту, збирають науковців з багатьох країн, а отже, фахівці навчального закладу мають змогу переймати передовий науковий, практичний та педагогічний досвід цих країн.
Висококваліфікований колектив Донецького юридичного інституту з перспективним науковим потенціалом, позитивно мотивований на безперервне удосконалення технологій професійної підготовки правоохоронців, ставить перед собою нове завдання — підняти статус вузу. Роблячи сьогодні такі потужні кроки в модернізації навчального процесу, в науковій сфері, системно посилюючи матеріально-технічну базу, керівництво та колектив інституту впевнено моделюють бажане майбутнє.
Руслан МИХАЙЛОВ, полковник міліції.
Фото надані Донецьким юридичним інститутом.
ПРЯМА МОВА
Віктор Бесчастний:
— Донецький юридичний інститут МВС України, щоб бути конкурентоспроможним на рівні держави, невпинно нарощує необхідні для цього ресурси та вдосконалює технології професійної підготовки правоохоронців. З цією метою системно впроваджуємо нові інформаційні технології раціонального комп’ютерного забезпечення навчального процесу та наукової роботи. Налагоджено корпоративну загальноінститутську комп’ютерну мережу, яка об’єднує адміністративні та навчальні корпуси, кафедри, загальну бібліотеку. Гуртожитки факультетів обладнано класами для самостійної підготовки з підключенням до локальної мережі інституту та Інтернету за допомогою технології бездротового доступу. Курсанти та студенти мають змогу здобувати нові знання та відпрацьовувати навички у дев’яти комп’ютерних класах, з яких два — посиленої мовної підготовки.
Навчальні корпуси інституту.