Саме в Миколаєві розташовано ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон», де і буде зосереджено виробництво. Очікується, що всі п’ять кораблів буде спущено на воду з Миколаївського суднобудівного заводу до кінця 2023 року. Угоду уклали заступник Генерального директора з економіки «Нібулона» Богдан Музика та директор «ОСЕА» із закупівель Гонзак Деланой.
Загалом українські прикордонники отримають 20 таких кораблів, 15 з яких вже будують у Франції. За інформацією МВС, перший корабель українським прикордонникам передадуть в Одесі. У січні 2022-го екіпаж корабля пройде спеціальну перепідготовку із французькими фахівцями.
Підписанню договору передувала серйозна робота, яка тривала три роки. Починаючи із міжурядової рамкової угоди між Україною та Францією у Парижі 2019 року; ратифікації міжурядової угоди 2020 року; угоди МВС і ДПС з «ОСЕА» 2020-го; меморандуму між «ОСЕА» та «Нібулоном»; численними дипломатичними перемовинами.
«Щоб заслужити таку високу довіру до нашої компанії з боку держави та міжнародних партнерів, отримати можливість будувати військові катери для українських прикордонників, заводу фактично знадобилося сім років комплексної кропіткої праці», — зазначив генеральний директор компанії «Нібулон» Олексій Вадатурський.
За цей час на суднобудівно-судноремонтному заводі збудували майже 80 суден і стали найкращою судноплавною компанією в Україні. Для цього модернізували судноремонтний завод, вклавши в його реконструкцію 35 мільйонів доларів США. Тепер у «Нібулона» найсучасніший завод, на якому працює кожен п’ятий суднобудівник країни, а вантажний флот працює під українським прапором із екіпажами українських моряків.
Олексій Вадатурський зазначив: «Проте ми не зупиняємося і робимо все від нас залежне для відродження судноплавства, щоб Україна була справді морською країною, а не країною біля моря. Для цього її треба належним чином обороняти, а значить — мати сучасний надійний флот».
Такий досвід співпраці з провідною міжнародною компанією, безперечно, буде корисним для українського підприємства. Для заводу він означає: доступ до сучасних технологій; відчуття передових вимог галузі; глибоке розуміння виконання робіт такого рівня; поштовх до будівництва більш потужних сучасних суден, пасажирського та вантажного флоту. Це черговий крок для підвищення спроможності «Суднобудівно-судноремонтного заводу «Нібулон».
Олексій Вадатурський висловив вдячність заступнику міністра внутрішніх справ Сергію Гончарову, який більше трьох років безпосередньо займався вирішенням питання, щоби отримати можливість будувати прикордонні катери в Україні. Також подякував начальнику Регіонального управління Морської охорони Адміністрації Державної прикордонної служби України, контр-адміралу Олегу Костуру та керівництву прикордонної служби, які були присутні під час підписання Договору і реально займалися вирішенням цього питання, щоб сучасні патрульні катери захищали кордони України. Вдячний очільник «Нібулона» і керівництву компанії «ОСЕА» Ролану Жосару і Філіппу Нері та їхній команді за надану можливість реалізувати цей проект.
Миколаївська область.
Фото з відкритих джерел.