У редакційній пошті чимало листів від наших читачів з негативною оцінкою такого нововведення «Укрпошти», як пересувні поштові відділення. Люди вважають, що послуги мають бути доступними людям, а не навпаки — створювати їм труднощі, незручності. Зрештою, краще почитаймо, як оцінюють поштову реформу люди, скажімо, з Острозької територіальної громади Рівненщини, хоча є листи й з інших населених пунктів.

Леонід СНІЩУК, староста сіл Почапки і Милятин Острозької міської територіальної громади:

— Раніше наші села з населенням майже тисячу чоловік обслуговувало стаціонарне поштове відділення, розташоване у селі Милятин. На Почапки доносила періодику, листи, інші поштові відправлення, пенсії листоноша.

Однак поштове відділення закрили, а з 1 грудня ми відчули всі недоліки роботи пересувних поштових відділень і те, наскільки стало складно й незручно отримувати місцевим мешканцям поштові послуги.

Скажімо, у Почапки та Милятин воно приїздить двічі на тиждень, тож щоденні газети ми отримуємо із великим запізненням, паками, а декому вони взагалі перестали доставлятися. Це одна з причин, через яку люди відмовляються передплачувати газети, хоча й читати люблять і хочуть. Газети має розносити по селах листоноша, але її поки що нема, бо ніхто не хоче працювати за копійчану зарплату. Листоноша, яка до цього працювала у стаціонарному відділенні, все ж інколи доставляє періодику людям, але вона не зацікавлена у роботі, бо на цій посаді лише до кінця року. Пересувне поштове відділення приїздить у села лише на дві години. Місцева влада надала їм тимчасовий «притулок» у Милятині — у приміщенні сільради, де розміщувалось поштове відділення, а у Почапках — у коридорі одного з приміщень, де мало місця. Інакше люди у негоду у чергах за поштовою послугою змушені були б стояти на вулиці.

За дві години, звичайно ж, забезпечити належним чином надання поштових послуг усім бажаючим селянам нереально, бо люди, крім поштових відправлень, хочуть сплатити за комунальні послуги, отримати пенсії, субсидії та інші соціальні виплати. Але дуже часто, відстоявши в чергах, не отримують послуг.

Щодо пенсій, то теж відбувається затримка з їх виплатою. Бо за дві години важко встигнути ще й доставити пенсії по домівках, не до всіх із яких є доїзди.

То в чому сенс поштової реформи, від якої тільки гірше людям?

Іван ВОЙТОВ,староста села Верхів, Лебеді, Шлях Острозької міської територіальної громади:

— Усі проблеми з доставкою газет, наданням поштових послуг, виплатою пенсій, сплатою комунальних платежів у наших селах почалися після того, як у Верхові закрили стаціонарне відділення поштового зв’язку. Фактично півтора місяця села лихоманить ця проблема.

У села пересувне відділення приїздить по середах і суботах і працює лише дві години. У Верхові ми залишили за поштовиками приміщення, а в Лебедях та Шляху — послуги надають прямо з машини, що дуже незручно і для поштовиків, і для потенційних клієнтів пошти. Послуги фактично надаються тим, кому встигнуть за ці дві години. Є порушення строків з виплатою пенсій, бо не всі пенсіонери мають здоров’я добратися до місця роботи пересувного поштового відділення, особливо взимку, коли слизько. Та й у нас є чимало пенсіонерів, яким фізично важко вийти за межі свого житла. А по домівках не розвозять, бо немає листоноші. Газети теж не доставляють, а ходити забирати не у кожного виходить. Тим часом доставка газети, наскільки мені відомо, входить у передплатну ціну.

Через те, що несвоєчасно доставляють газети, особливо щоденні, люди відмовляються їх передплачувати. Скажімо, я передплачую «Голос України», то газету за четвер отримав лише наступної середи. Та й то коли сам прийшов по неї. Хіба це нормально? Таким чином «Укрпошта» позбавляє людей права на своєчасне отримання інформації.

До речі, у наших селах пошта торгувала продуктами на рівні магазину, листоноші доставляли їх по домівках, що багатьом було зручно, а пошта мала виручку. Зараз цього нема. Одне слово, стало гірше, негативні відгуки і від пересічних людей.

Тим часом, коли зачинили стаціонарне відділення «Укрпошти», його місце починає займати відділення конкурента — «Нової пошти», яке орендувало приміщення у приватного підприємця. Але воно приймає лише відправлення та доставку посилок, цінних листів. Було б добре, якби керівники «Нової пошти» скористались недолугою реформою «Укрпошти» і розширили сферу надання своїх послуг: приймали б комунальні платежі, розносили періодику, пенсії.

Ольга КАДЕБСЬКА, староста сіл Бухарів, Завизів і Михалківці Острозької територіальної громади:

— Мені шкода працівників пересувних поштових відділень, які працюють в екстремальних умовах, приймають платежі, поштові відправлення тощо, пишучи на колінах у машині. А їхні клієнти у селах Завизів і Михалківці мокнуть під дощем, снігом... Розумію, що поштовики змушені через безвихідь погоджуватись на такі умови праці.

Поки що пересувним відділенням допомогають працівники стаціонарного поштового відділення, яке закрили у Бухареві. Вони місцеві, знають людей в обличчя, то обслуговування за їх допомоги проходить швидше. А працівники пересувної пошти не місцеві, їм важче орієнтуватися, до того ж у них мало часу на обслуговування — лише дві години. Не завжди встигають надати послуги, то люди, щоб їх отримати, змушені в інший день йти пішки в інше село до такого ж пересувного відділення. Але і там інколи залишаються без наданих послуг, бо в поштарів так само мало часу на обслуговування. Поштова реформа викликає невдоволення у людей, соціальне напруження.

Листи читала і підготувала Олександра ЮРКОВА.

Рівне.

Коментар керівника

Вадим МОСАКОВСЬКИЙ, директор Рівненської дирекції АТ «Укрпошта»:

— Проект з пересувними поштовими відділеннями тільки запущений. Є недоліки, ми над ними працюємо. Просимо людей нам повідомляти про них. Ми виїдемо на місце, розберемося, вирішимо проблеми.
Але є чимало фактів, коли соціальне напруження нагнітають працівники зачинених відділень поштового зв’язку, оскільки втратили роботу. А вони по селах люди авторитетні. То і на цю обставину потрібно зважати.