Учасники засідання в онлайн-режимі обговорили питання введення у промислову експлуатацію Єдиної автоматизованої системи документообігу, яка має запрацювати з початку сьомої сесії, та пропозиції про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України.
Заступник керівника апарату — керівник Головного юридичного управління Михайло Теплюк (на знімку) поінформував учасників засідання про проведений апаратом Верховної Ради України у період п’ятої-шостої сесій Верховної Ради України дев’ятого скликання значний обсяг роботи щодо програмного забезпечення та осмислення технологічних процесів.
Водночас, за його словами, досі не вирішено низку питань, які є важливими для запровадження Єдиної автоматизованої системи в промислову експлуатацію. Для цього необхідно законодавчо врегулювати низку моментів як пов’язаних із законодавчим процесом, так і тих, що перебувають поза законодавчим процесом, однак впливають на його зміст. І частину питань потрібно врегульовувати на законодавчому рівні.
Михайло Теплюк зазначив, що практика застосування електронних технологій засвідчила необхідність внесення трьох-чотирьох десятків змін в технологічний процес, частина з яких потребує також законодавчого врегулювання. За його словами, все це в сукупності може бути підставою для постановки питання про відтермінування запровадження у промислову експлуатацію Єдиної автоматизованої системи документообігу.
Заступник керівника апарату запропонував підготувати конкретний перелік питань, які потребують законодавчого врегулювання, без яких промислова експлуатація ЄАС буде ускладнена.
Учасники засідання, обговоривши заслухану інформацію та висловлені аргументи, погодилися з необхідністю підготовки відповідного законопроекту щодо відтермінування введення у промислову експлуатацію Єдиної автоматизованої системи документообігу.
Члени робочої групи заслухали інформацію голови Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Сергія Кальченка щодо підготовки пропозицій про внесення змін до Регламенту. Він поінформував про підготовлену порівняльну таблицю змін до Регламенту, які, зокрема, стосуються відновлення у Регламенті тих глав, які стосуються діяльності коаліції парламентських фракцій і опозиції, пропозицій, які є вже у законопроектах, що знаходяться у комітеті на розгляді, а також питання документообігу (відмови чи невідмови від паперових носіїв). Сергій Кальченко запропонував надати цю порівняльну таблицю для ознайомлення членам робочої групи.
Член робочої групи, народний депутат Ольга Совгиря, запропонувала питання, які розглядає робоча група, розділити на ті, які потрібно врегулювати швидко, та на ті, які потрібно готувати більш системно.
Голова робочої групи, Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко відзначив необхідність унормування кількості законів, законопроектів, правил, наголосив на терміновому унормуванні статусу коаліції і опозиції та діалогу між ними. На його думку, потрібно приймати рішення щодо розблокування постанов про відхилення попередніх рішень, правок, процедур, графіка пленарного тижня тощо.
Олександр Корнієнко також висловився за перегляд формату проведення «Години запитань до уряду», внесення змін до пов’язаних з Регламентом законів «Про статус народного депутата», «Про тимчасові слідчі комісії» та інших.
Окремо голова робочої групи акцентував увагу на питанні відповідальності народних депутатів, можливості проведення дискусії навколо Етичного кодексу поведінки.
Олександр Корнієнко запропонував членам робочої групи до наступного засідання підготувати свої пропозиції щодо виокремлення з рекомендації Місії Пета Кокса щодо парламентської реформи тих термінових питань, які потребують імплементації.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.
Фото Юрія ПЕРЕБАЄВА.