Уже 111 років Автомобільний клуб Монако проводить Rallye Monte-Carlo Classique. Цього року вперше за всю історію цих найпрестижніших змагань шість українських екіпажів отримали ліцензію на участь у них.

Як повідомляє прес-служба Запорізької міської ради, до складу української збірної увійшли 16 спортсменів, серед них є й жінки. У перегонах братимуть участь автомобілі «Запорожець» (ЗАЗ-965, ЗАЗ-965-А, ЗАЗ-966 та ЗАЗ-968). Усі авто — 1961—1972 років випуску.

Чемпіонат розпочнеться 31 січня у місті Валанс (Франція) та завершиться 2 лютого в Монако. Перегони проходитимуть складними гірськими трасами.

Українська збірна запросила попрацювати наставником видатного спортивного гонщика Арі Ватанена. Він — чемпіон світу з ралі (1981 рік), чотириразовий переможець ралі «Дакар» у найпрестижнішому класі «Автомобілі» (1987, 1989, 1990, 1991 роки). «Літаючий фін» — єдиний, кому вдалося чотири рази перемагати на автомобілі у цьому легендарному марафоні, коли той проводився на території Африки («Класичний Дакар»). Крім того, Арі Ватанен двічі обирався депутатом Європейського парламенту (1999—2009 роки). Із 2013-го 69-річний гонщик обіймає посаду президента Спілки автоспорту Естонії.

Командор української команди, пілот запорізького екіпажу Роман Щипков розповів про те, як непросто було потрапити на ці змагання. Він зазначив, що зацікавити організаторів вдалося саме ексклюзивністю автомобілів «Запорожець» та їхньою історією.

Підкорюватиме гірські траси запорізький екіпаж у складі пілота Романа Щипкова та штурмана Олексія Бурбака на «ЗАЗ-968» 1971 року випуску.

«Основна вимога до автівок на змаганнях — повна їх оригінальність. При цьому нам усе-таки довелося відновлювати наш «Запорожець» — гальма, підвіску, мотор. У салоні ми замінили сидіння та ремені безпеки, як вимагають правила змагань. За рекомендацією інших учасників ралі ми встановили додаткові фари», — наголошує Роман Щипков.
До речі, на цьому ралі не практикується наявність кількох авто від одного виробника. Однак для українців зробили виняток — на честь 60-річчя із дня випуску першого «Запорожця» (ЗАЗ-965). У народі це авто отримало прізвисько «Горбатий».

Запорізькі гонщики відзначили, що значну підтримку в підготовці до Rallyе Monte-Carlo Classique надала міська влада.

— Запорізький екіпаж представлятиме наше місто на світовому рівні. Це дуже важливо, бо з кожним днем Запоріжжя змінюється і стає туристично привабливішим. Про наше місто мають дізнатися далеко за межами нашої України. Участь наших гонщиків у ралі цьому сприятиме. Ми підтримуватимемо наш екіпаж зі старту та триматимемо за них кулаки протягом усіх змагань. Міська влада і надалі сприятиме проектам, які прославлятимуть наше рідне Запоріжжя, — сказав під час прес-конференції в. о. міського голови Запоріжжя, секретар Запорізької міської ради Анатолій Куртєв.

Після прес-конференції запорізьких гонщиків урочисто відправили на Rallye Monte-Carlo Classique. Анатолій Куртєв дав старт запорізькому екіпажу та побажав їм успіхів, перемоги і незабутніх вражень.

Медіа-директор проекту участі українських гонщиків у Rallyе Monte-Carlo Classique Олександр Павлов висловив подяку представникам міської влади за підтримку та зазначив, що участь у цих змаганнях допоможе Запоріжжю заявити про себе на всю Європу.

Запоріжжя.

На знімку: один із «Запорожців», що візьме участь у ралі Монте-Карло.

Фото прес-служби Запорізької міської ради і Туристичного інформаційного центру Запоріжжя.