Якісна дорожня інфраструктура — це шлях до економічного зростання Івано-Франківщини, розвитку ключових галузей, зо-крема, туризму, промисловості. Дуже важливо об’єднувати зусилля та першочергово інвестувати в будівництво й оновлення автошляхів і мостів. На цьому акцентувала увазу голова Івано-Франківської ОДА Світлана Онищук під час наради з керівниками структурних підрозділів, головами райдержадміністрацій і територіальних громад.
Ішлося про підсумки минулого року в дорожній галузі та плани на нинішній.
Торік в області було оновлено понад 250 кілометрів доріг державного та місцевого значення, збудовано та відремонтовано понад 30 мостів. «Цього року планується проведення ремонту на 25 об’єктах дорожньої інфра-структури, зокрема й на п’яти мостах, — повідомила Світлана Онищук. — До переліку ділянок автошляхів державного значення включено й місцеві дороги, які за ініціативи обласної держадміністрації та за підтримки народних депутатів передано на баланс Служби автодоріг в області. До всього ми сформували перелік із 46 доріг місцевого значення, ремонт яких так само фінансується із держбюджету».
Керівник Служби автомобільних доріг в області Василь Буджак наголосив на великих державних інвестиціях у розвиток економіки Прикарпаття.
«Торік на будівництво та реконструкцію доріг державного значення області та мостів із держбюджету надійшло майже чотири мільярди гривень, — за-значив В. Буджак. — Це вдвічі більше, ніж за 2020 рік. Нинішнього року ми вже заклали надійний фундамент оновлення дорожньої інфраструктури: підготували проектно-кошторисну документацію на ці об’єкти, оголосили процедури закупівлі послуг на будівництво, реконструкцію і ремонт мостів та окремих ділянок доріг. Із настанням належних погодних умов приступимо до запланованих заходів, щоб вчасно їх завершити».
Директор ДП «Дороги Прикарпаття» Роман Сілецький повідомив, що для ремонту автошляхів місцевого значення в Держбюджеті-2022 закладено майже 600 мільйонів гривень, але цих коштів недостатньо. Проте є підтримка територіальних громад, більшість із них погодилися на співфінансування.
«Під час підготовки переліку об’єктів, які цього року підлягають капремонту, врахували пропозиції громад області. Увагу насамперед приділяємо дорогам, що ведуть до населених пунктів з історичною, культурною цінністю та туристичною привабливістю», — зазначив Р. Сілецький.
Народний депутат України Олег Марусяк висловив свої міркування щодо розвитку дорожньої інфраструктури та по-
обіцяв, що парламентарії від Прикарпаття й надалі активно сприятимуть дорожньому будівництву. «Триває проектування всіх ділянок автошляхів, які ми передали з місцевого підпорядкування в державне управління, — поінформував парламентарій. — У березні можна розпочинати перші ремонтні роботи. Основне завдання, яке нині стоїть перед депутатами всіх рівнів, керівництвом ОДА, РДА та головами територіальних громад, — не пропустити бюджетування цих доріг, адже йдеться про п’ять мільярдів гривень. Очевидно, якщо спільно займатися питанням проблемних доріг, визначати їх пріоритетність, завчасно планувати та готувати пакети документів, то простіше буде залучити додаткове фінансування під час внесення змін до бюджету. Спільно з керівниками Служби автомобільних доріг в області ми обговорили перелік доріг, які можуть бути передані з місцевого значення до державного підпорядкування у наступному році, а це майже 300 кілометрів».
Івано-Франківська область.