Про свої очікування покращення ситуації на ринку пального сьогодні повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус під час брифінгу в Ukraine Media Center.
Він зауважив, що нинішня ситуація зумовлена кількома факторами.
По-перше, зупинкою Кременчуцького нафтопереробного заводу через ракетні обстріли російських окупантів. Кременчуцький НПЗ є найбільшим підприємством з виробництва нафтопродуктів в Україні.
Крім того, росія вчиняла ракетні удари по нафтобазах, внаслідок чого було знищено або пошкоджено майже 15 об'єктів, що спричиняє труднощі із зберіганням та постачанням палива.
По-друге, переорієнтацією ринку на поставки із країн Західної Європи замість поставок із росії та білорусі.
Наразі виникають логістичні труднощі через блокування українських морських портів та нестачу бензовозів і цистерн для поставок пального в Україну. Очікується, що найближчим часом відбудеться переформатування ринку і поставки пального з країн Європи будуть більш ритмічні.
По-третє, лібералізацією цінового регулювання на ринку пального.
Аналізом ціни пального на ринку та прийняттям відповідних рішень безпосередньо займаються Міністерство економіки і профільні відомства.
По-четверте, штучним ажіотажем довкола придбання пального.
Кількість пального, яке було в Україні три тижні тому, й кількість пального, яке є станом на сьогодні, не змінилася. Змінилася кількість автомобілістів, які хочуть негайно купити пальне.
Оскільки в Україну йдуть законтрактовані поставки пального, очікується, що ситуація з пальним покращиться із середини травня.