Про це інформує Міністерство економіки України.
Минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального (9,6 млн тонн). Імпорт здійснювався автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним транспортом.
З початком російського вторгнення структура імпорту радикально змінилася. Морські поставки заблоковано агресором, а через залізничний і трубопровідний транспорт більша частина пального постачалась з рф та білорусі. З усіх доступних шляхів залишився автомобільний, який до війни забезпечував лише 3% поставок.
«Ми активно переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання. У результаті збільшили об'єми автоперевезення пального у травні до березня у 15 разів, залізничні та річкові – в 5 разів», – заявила Перша віце-прем’єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко.
У травні очікується значно більше споживання – 120 тис тонн, і уряд може сприяти забезпеченню його наявності на ринку. Триває робота над завезенням запасів для операторів ринку.
Щодо дизелю, то його потреба на травень становить 254 тис тонн. За словами міністра економіки, цей обсяг вдасться забезпечити за рахунок максимальних обсягів імпорту, збільшивши пропускну спроможність автомобільних переходів та залізничного перевантаження. Також триває робота над вузлами перевантаження на залізниці та нестандартними логістичними маршрутами через порти Чорного моря, Балтики та Андріатики.
Україна також отримала позитивні сигнали щодо нових можливостей постачання пального після енергетичного форуму у Варшаві, зокрема, щодо технічних можливостей збільшити перевалку пального через Польщу з 60 до 200 тис тонн на місяць.
Міністр економіки підкреслила, що сьогодні сукупні залишки операторів показали мінімальне зростання. Тож великі мережі АЗС змогли збільшити ліміти відпуску палива в одні руки, – інформує Міністерство економіки України на сторінці відомства в соціальній мережі.
«Голос України».