Багато підприємств змушені були скоротити або взагалі припинити свою діяльність. Деяким пощастило більше. Їх вдалося перемістити в безпечні райони.
Про це інформує прес-служба Київського міського центру зайнятості (КМЦЗ).
Утім, останнім часом, зокрема в столиці, спостерігається помітне пожвавлення.
Так, з початку 2022 року послугами столичної служби зайнятості скористалися 41 тисяча громадян.
За цей час 5,5 тисячі роботодавців надали КМЦЗ інформацію про 12,1 тисячі вакансій. Середній розмір заробітної плати у вакансіях становить 10,2 тисячі гривень. У попиті в роботодавців переважно представники робітничих професій та кваліфіковані фахівці: водії, прибиральники, медичні сестри і брати, вчителі, продавці та вантажники. Водночас серед безробітних найбільше бухгалтерів, менеджерів та керівників різного рівня.
Загалом навантаження на одне робоче місце становить шість претендентів (рік тому на 1 серпня 2021 року був один).
Однак у різних галузях ситуація різна. По одному претенденту на одну вакансію зафіксовано у сферах водопостачання, каналізації та поводження з відходами; адміністративного та допоміжного обслуговування; освіти; два - у сфері охорони здоров'я та надання соціальної допомоги.
Водночас у сферах фінансової та страхової діяльності на одне вільне робоче місце претендують 132 безробітні; інформації та телекомунікації - 95; тимчасового розміщування й організації харчування - 71; операцій із нерухомим майном - 54; у добувній промисловості і розробленні кар'єрів - 43.
Також у столиці значно скоротилась середня тривалість безробіття. Нині вона становить 112 днів - на 70 днів менше, ніж рік тому. На пошук роботи київські безробітні витрачають у середньому 91 день - у півтора раза менше, ніж минулоріч.
Тим часом на українському ринку праці зріс попит на працівників без досвіду, а також студентів. У липні кількість таких вакансій була 12,7 відсотка від усіх актуальних. Про це свідчать дані від кадрового порталу grc.ua.
Схоже, що у такий спосіб роботодавці хочуть заощадити на персоналі. При цьому співвітчизникам без досвіду більшість роботодавців пропонують зарплату на рівні 6000-9100 гривень (47 відсотків роботодавців). Максимальну зарплату - понад 18300 гривень, - пропонують лише три відсотки роботодавців.
Утім, зросла й активність пошуку роботи кандидатів без досвіду. До війни на одне робоче місце в цій категорії претендували 5-8 осіб. Із квітня конкуренція між кандидатами становила від 14 до 15 осіб на місце. У серпні вже на одну вакансію претендують удвічі більше - 28 людей, - інформують менеджери кадрового порталу.
Серед найпопулярніших професій лідером є сфера рітейлу: на продавців припадає 40 відсотків актуальних вакансій. Друге місце посідають оператори АЗК - 17 відсотків. П'ятірку лідерів замикають три професії зі сфери сервісу та роботи з клієнтами: секретний покупець (13 відсотків), секретний перевіряльник (8), менеджер із продажу (3).
У поверненні великої американської компанії McDonald's на вітчизняний ринок експерти вбачають низку вигод, серед яких і важливий сигнал для українського бізнесу.
Про те, що компанія McDonald's ухвалила рішення частково відновити роботу мережі ресторанів в Україні, повідомив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба. "Маки" знову відкриються в Києві та на заході країни.
"Вітаю рішення компанії McDonald's відновити роботу частини ресторанів в Україні. Підготовка до безпосереднього відкриття дверей ресторанів займе ще певний час. Але головне, що є політичне рішення: "Мак" повертається", - написав Кулеба у Facebook.
Як відомо, роботу мережі зупинили з початком повномасштабного вторгнення РФ, у компанії обіцяли відновити її після стабілізації безпекової ситуації в країні.
Міністр подякував усім причетним до переговорів в Україні та США, керівництву McDonald's і наголосив, що повернення великої американської компанії є сигналом для міжнародного бізнесу - працювати в Україні можна навіть попри умови війни.
"Це робочі місця та податки до українського бюджету, виживання нашої економіки в часи російської агресії. Це, зрештою, частина відновлення України", - підсумував він.
Нагадаємо: від початку повномасштабної війни цілком зупинили свою роботу в Україні лише російські мережі. Решта чекають на закінчення активної фази бойових дій або ж планують відкритися найближчим часом, вважають експерти.
Найбільш відомі бренди, які зупинили роботу в Україні: американська мережа громадського харчування McDonalds, іспанська fashion-група Inditex (Zara, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius), польська LPP (Cropp, Sinsay, House, Mohito, Reserved), шведські H&M та IKEA.