В експозиції — художня фотографія, живопис і графіка, гравюри в техніці суха голка, мецо-тинто, офорти, вузлові ляльки, витинанки, вишивка соломкою, квілт, колекція автентичного текстилю. Увагу відвідувачів привертає гравюра на міді «Натюрморт з голубами» Володимира Бучковського, витинанка «Перемога» Ольги Негоди-Бучковської, художня світлина Віктора Попіля «Дівчата біля мосту», квілт Наталії Лашко «Два кольори мої, два кольори...», акварель Яни Лашко «Лялечка в гортензії», вузлова лялька «Володарка трав» Наталії Свиридюк, пастель Катерини Чуєвої «Мотанка».

На Хмельниччині проект «Сродні», ідею якого підказав український філософ Григорій Сковорода, котрий розробив теорію «сродної» праці, започаткували заслужений майстер народної творчості Наталія Свиридюк з Полтави, майстриня витинанки Ольга Негода-Бучковська і художник-графік Володимир Бучковський. Доєдналася до них і творча родина Наталії Лашко з Кам’янця-Подільського.

До цього старовинного міста у перші дні війни Наталя Свиридюк вивезла колекцію автентичного вбрання та текстилю Полтавщини.

«У широкому сенсі, це не лише моя колекція, унікальні речі мені передали старші люди, дехто вже й відійшов за межу. І я несу відповідальність за збереження колекції і перед пам’яттю попереднього покоління і перед майбутнім», — каже майстриня.

У Кам’янці-Подільському Наталія Свиридюк представила полтавські народні строї та колекцію вузлових ляльок. Багатство орнаментики вишитих сорочок, багатобарвність тканих плахт і крайок, коралові намиста, хустки з колекції надихнули фотохудожника Віктора Попіля і майстра фотопортрету Романа Уварова. Так народилася серія світлин, на яких наші сучасниці постали в образах гордих козачок, а завдяки майстерності візажиста Варвари Акулової перетворилися на магічних мотанок-захисниць. Моделями для фотосесії виступили викладачі і студенти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, художники й майстри народного мистецтва.

«Війна стала каталізатором не лише нашого розуміння цінності української культури, а розумінням нас самих. Прийшло усвідомлення того, що мистецтво та традиції — це те, що впродовж століть зберігало та консолідувало українську націю», — зазначає полтавчанка.

У рамках проекту відбулися дискусійні панелі та круглі столи, численні майстер-класи. Важливою його складовою стала співпраця практиків різних видів мистецтва та наукової спільноти. До діалогу про важливість зміцнення українського культурного фронту приєдналися завідувач кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва університету Іван Підгурний, доктор мистецтвознавства Наталія Урсу, кандидат історичних наук Ірина Паур.

«Люди об’єдналися на засадах відданості та служіння Україні, духовної єдності, і це дає впевненість, що Україна переможе», — наголошує Володимир Бучковський.