На Івано-Франківщині відбувся другий прес-тур за проектом «Розвиток бізнес-сектору України». Підприємці з прифронтових областей відвідали крафтові виробництва Коломийського та Косівського районів. Це сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи «Чиста флора» та «Снідавка», цех із виробництва кахелю та керамічних виробів, приватне підприємство «Валило» із виготовлення вовняних виробів, зокрема ліжників. У Косівському музеї народного мистецтва та побуту Гуцульщини гості побачили шедеври традиційної мальованої кераміки.
Під час поїздки акцентували на тому, як місцеві підприємства реалізували свої бізнес-плани завдяки участі в обласних та міжнародних проектах і програмах. Для гостей це не просто екскурсія, а пошук нових умов для розвитку власного бізнесу, налагодження втрачених логістичних зв’язків та співпраці, а навіть можливість релокації своїх підприємств із зони бойових дій на Прикарпаття. Проект реалізує Івано-Франківська торгово-промислова палата за партнерства облвійськадміністрації та підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
«Збій каналів збуту, зростання цін, втрата клієнтів та фізичні пошкодження будівель і споруд — це не єдині фактори, від чого страждають підприємці з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, — прокоментувала ситуацію керівниця проекту Леся Круп’як. — До слова, минуло два тижні з моменту першого бізнес-туру, який стосувався сільськогосподарського напряму діяльності. Бачимо зацікавленість у такій справі».
Серед учасників поїздки на Гуцульщину — Юрій Тупікало, засновник регіонального керамічного кластеру «Кераміка Донеччини». У спілкуванні з місцевими керамістами обговорили різні аспекти співпраці. Так само зацікавлений у налагодженні контактів Владислав Коліченко із Решетилівки на Полтавщині, представник підприємства Solomia із виготовлення гобеленів з вовни методом ручного ткацтва та вишиваного одягу.
«Безмежно вдячний Полтавській торгово-промисловій палаті за можливість узяти участь у проекті та здобути на Прикарпатті унікальний досвід, — зазначив Владислав Коліченко. — Із побаченого роблю висновок, що місцева влада зуміла створити умови для розвитку малого підприємництва, і регіон неспроста посідає лідерські позиції щодо комфорту ведення бізнесу. Чудовим прикладом є малий крафтовий бізнес як родзинка регіону та його культурний скарб. Побували й на одному з релокованих підприємств, що знайшло прихисток у Косівському районі. Через щільний графік поїздки стисло обговорили основні питання при переїзді — зараз це доволі актуальна тема для багатьох виробництв. Хоча випало чимало випробувань на нашу долю, та люди не здаються попри всі негаразди».
Комунікацією проекту займається Оксана Камінська, котра підкреслила, що й для журналістів такі поїздки корисні. Адже є можливість представити кращі практики місцевого підприємництва.
Івано-Франківська область.
На знімку: учасники бізнес-туру.
Фото надано Оксаною Камінською.