І за тоннажем, і за виторгом нині лідирує кукурудза - її за межі держави спрямовано на 190,9 млн доларів - 913,3 тис. тонн. Серед значимих поставок - майже 64,5 тис. тонн до Єгипту, 59,2 тис. тонн - до Республіки Корея, понад 39,5 тис. тонн - до Лівії, 29,2 тис. - до Тунісу.

У країнах Африки та Азії має попит і українська пшениця: 59 тис. тонн цієї продовольчої культури оформлено до Алжиру, 49,4 тис. - до Бангладеш, 37,6 тис. - до Тунісу, 34 тис. - до Єгипту, 30 тис. - до Ефіопії, 12,3 тис. - до Лівану. Загалом 804,1 тис. тонн на 166,2 млн доларів.

Кукурудзу за вартістю експорту наздоганяє соняшникова олія: митна вартість реалізованих за кордон 166,4 тис. тонн сягає майже 186,5 млн доларів. Зокрема, понад 40 тис. тонн української олії попрямували до Індії, ще 29,1 тис. - до Китаю. До Піднебесної за цей час відвантажено і понад 20,7 тис. тонн соняшникового шроту.

Завдяки доставці сільгосппродукції на чорноморські термінали зростають і обсяги залізничних перевезень. Так, за словами заступника директора департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерія Ткачова, частка зернових вантажів у загальному навантаженні на мережі УЗ продовжує збільшуватися й наразі перевищила 30%. Тоді як до початку широкомасштабної агресії рф їх частка у загальній номенклатурі "Укрзалізниці" сягала заледве 9-12%.

Під час наради за участі представників компанії з аграріями також зазначалося, що масована ракетна атака по території України не зупинила вантажні перевезення, проте дещо погіршила показники роботи. Наразі ситуація стабілізувалася.

"Укрзалізниця" продовжує працювати незалежно від ударів, які завдає агресор по інфраструктурі. Ми і надалі перевозитимемо вантажі. Було невелике просідання... Поступово навантаження відновлюється. Оперативно вирішуємо проблеми, що виникли. Ситуація керована", - наголосив Валерій Ткачов.

Причинами зниження темпів стали перебої з енергопостачанням та припинення роботи на час повітряних тривог. Проте уже в середу, за інформацією Валерія Ткачова, залізничники відновили обсяги навантаження до 101 тис. тонн на добу.

Щодо портів, то вони також продовжують працювати. Хоча з'явилося кілька "покинутих" потягів у бік Одеси через підведення із запізненням морських суден та відсутністю ємностей на деяких терміналах. Утім, як запевнив представник Одеської залізниці, "ситуація має бути вирівняна найближчими днями по цих терміналах, адже судна уже стали під навантаження...".

Тим часом

Чорноморська зернова ініціатива може опинитися під загрозою

Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба закликав міжнародну спільноту не дати росії зірвати «зерновий коридор» через Чорне море.

"Росія робить саме те, про що ми попереджали: відновлює "голодні ігри" та ставить під загрозу чорноморську зернову ініціативу. Хотів би, щоб кожна родина в Африці, Азії та на Близькому Сході знала: Україна не висуває жодних додаткових вимог, ми хочемо, щоб коридор продовжував працювати. Настав час захистити зерновий коридор - просто зараз. Закликаю всі держави та організації чітко дати зрозуміти москві: шантаж має припинитися, росії не можна наражати на ризик долі мільйонів людей. Мій заклик особливо адресований тим державам, які залежать від експорту українського зерна", - зазначив Дмитро Кулеба у Твіттері.

Росія направила ООН перелік вимог, у разі невиконання яких погрожує вийти з угоди про експорт зерна з портів Чорного моря, дія котрої завершується в листопаді. Про це заявив постійний представник росії при ООН у Женеві Геннадій Гатілов, повідомляє Європейська правда з посиланням на Reuters. Які саме претензії росія висловила, він чітко не уточнив і відмовився надавати копію листа.