Діяльність Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики (далі — Комітет) протягом сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання здійснювалася у відповідності до затвердженого 18 січня 2022 року плану роботи Комітету (протокол № 101) з урахуванням прийнятих парламентом рішень і доручень керівництва Верховної Ради України.

Упродовж сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання діяльність Комітету в умовах воєнного стану була зосереджена на підготовці законопроектів про внесення змін до законів у сфері антикорупційної політики, здійсненні антикорупційної експертизи законопроектів.

У період лютого — вересня 2022 року Комітетом проведено 15 засідань, із них 10 у режимі відеоконференції на платформі ZOOM. На цих засіданнях розглянуто і обговорено 147 питань, із яких: 80 — пов’язані із здійсненням законопроектної функції; 35 — стосувалися організації роботи Комітету; 4 — контролю за виконанням законів України та власних рішень; 28 — інші питання.

За звітній період Комітетом отримано 675 доручень Голови Верховної Ради України щодо здійснення, відповідно до вимог статті 55 Закону України «Про запобігання корупції» та статті 93

Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», антикорупційної експертизи законопроектів та підготовки експертного висновку щодо їх відповідності вимогам антикорупційного законодавства.

За цей же період Комітетом затверджено 74 експертні висновки щодо проектів нормативно-правових актів, із них 11 законопроектів визнані такими, що містять корупціогенні фактори та не відповідають вимогам антикорупційного законодавства, до 32 законопроектів надано зауваження.

I. Розгляд законопроектів у яких Комітет визначено головним з підготовки і попереднього розгляду

Комітетом розглянуто 6 проектів законів, у яких його визначено головним з підготовки і попереднього розгляду, та внесено для розгляду на пленарних засіданнях Верховної Ради України, зокрема:

1. 10 травня 2022 року (протокол № 111) Комітет розглянув поправки та пропозиції, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану» (реєстр. № 7280), який 21 квітня 2022 року був прийнятий Верховною Радою України у першому читанні за основу із скороченням строку подання пропозицій і поправок на половину (Постанова Верховної Ради України № 2227-IX ).

У процесі роботи над законопроектом від суб’єктів права законодавчої ініціативи — народних депутатів України надійшло 55 поправок і пропозицій, із яких 25 враховано (у тому числі, 3 — частково, 8 — редакційно).

Верховна Рада України 08.07.2022 року прийняла цей проект Закону в цілому, а Президент України підписав Закон № 2381-IX, яким окремі положення Закону України «Про запобігання корупції» адаптовано до умов воєнного часу та забезпечено правову визначеність у питаннях обмежень, які накладаються на осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняних до них осіб щодо одержання подарунків, суміщення з іншими видами діяльності.

2. 10 та 21 травня 2022 року (протоколи № 111, 112) Комітетом розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо управління активами під час дії воєнного стану» (реєстр. № 7342).

За результатами обговорення Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо управління активами під час дії воєнного стану» (реєстр. № 7342) прийняти за основу і в цілому з техніко-юридичним опрацюванням та з урахуванням пропозицій Комітету.

Верховна Рада України 31 травня 2022 року прийняла проект Закону в цілому, а Президент підписав Закон № 2293-IX, згідно з яким Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, на період до припинення або скасування воєнного стану, а також протягом одного місяця з дня його припинення або скасування, зможе:

1) відкривати рахунки в депозитарних установах, 100 відсотків акцій (часток) яких належить державі;

2) приймати рішення про придбання, за рахунок грошових коштів, розміщених на рахунках Національного агентства у національній валюті, облігацій внутрішньої державної позики «Військові облігації» у обсягах, погоджених Кабінетом Міністрів України, але не більш ніж у розмірі, що становить 80 відсотків коштів, що обліковуються на депозитних рахунках Національного агентства.

3. 18 червня 2022 року (протокол № 113) Комітет, з метою узгодження окремих положень у тексті підготовленого до другого читання, у порядку, встановленому частиною п’ятою статті 44 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», додатково розглянув проект Закону України «Про засади держав-
ної антикорупційної політики на 2021—2025 роки» (реєстр. № 4135), прийнятого Верховною Радою України 05 листопада 2021 року (Постанова Верховної Ради України № 976-IX) за основу із скороченням строку його підготовки до другого читання.

У процесі роботи над законопроектом від суб’єктів права законодавчої ініціативи — народних депутатів України надійшло 533 поправки і пропозиції з яких 213 враховано (у тому числі, 37 — частково, 45 — редакційно).

За результатами розгляду Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти у другому читанні і в цілому проект Закону про засади державної антикорупційної політики на 2021—2025 роки (реєстр. № 4135) з урахуванням рішень Комітету від 16 березня 2021 року і 18 червня 2022 року та пропозицій Комітету.

Верховна Рада України 20 червня 2022 року прийняла проект Закону в цілому, а Президент підписав Закон № 2322-IX, який визначає напрямки державної антикорупційної політики на 2021—2025 роки.

Затверджена Антикорупційна стратегія на 2021—2025 роки дасть змогу Україні забезпечити публічні інституції надійним антикорупційним інструментарієм на найближчі роки.

4. 15 лютого 2022 року (протокол № 105) Комітет розглянув проекти Законів України: «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо встановлення заборони особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та членам їх сімей на відкриття та/або використання рахунків і збереження фінансових активів в іноземних банках (реєстр. № 5350), «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо декларування видатків на отримання медичних послуг поза межами України (реєстр. № 6008), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо деофшоризації доходів національних публічних діячів» (реєстр. № 6142).
За результатами обговорення Комітет рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні зазначені законопроекти відхилити.

II. Про діяльність у Комітеті підкомітетів, робочих груп, тимчасової спеціальної комісії

1. 23 лютого 2022 року відбулося засідання підкомітету з питань антикорупційної політики в економічній сфері (голова підкомітету Іванісов Р.В.), на якому було розглянуто та обговорено інформацію щодо системних зловживань на Рівненській митниці.

У засіданні підкомітету взяли участь заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури М. Тищенко та перший заступник Голови Державної митної служби України О. Щуцький.

За результатами обговорення підкомітет звернувся до:

— Національного агентства з питань запобігання корупції щодо проведення повної перевірки декларацій посадових осіб митних органів;

— Міністерства внутрішніх справ України щодо ходу розслідування кримінальних проваджень про злочини, вчинені посадовими особами митних органів;

— Офісу Генерального прокурора з проханням взяти під особистий контроль розслідування кримінальних проваджень щодо злочинів, вчинених посадовими особами митних органів.

2. 11 серпня 2022 року (протокол № 116) на виконання підпункту першого пункту 4 Постанови Верховної Ради України від 29 липня 2022 року (№ 2483-ІХ), Комітет, прийняв рішення про перетворення підкомітету з питань антикорупційної політики у сфері цифрових інновацій та публічних даних у підкомітет з питань адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу (acquis ЄС), виконання міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, визначив предмет відання підкомітету та затвердив персональний склад: Жмеренецький О.С. — голова підкомітету, Радіна А.О., Юрчишин Я.Р., Мошенець О.В., Кабаченко В.В., Красов О.І., Одарченко А.М., Шинкаренко І.А. — члени підкомітету.

3. 05 вересня 2022 року відбулося засідання підкомітету з питань антикорупційної політики в економічній сфері (голова підкомітету Іванісов Р.В.), на якому було заслухано та обговорено інформацію члена Комітету Бурміча А.П. щодо питання корупції у керівництві Державної митної служби України.

За результатами обговорення інформації підкомітет прийняв рішення та рекомендував розглянути питання протидії корупції у керівництві Держмитслужби на засіданні Комітету з питань антикорупційної політики, за участі уповноважених посадових осіб Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України, Міністерства фінансів України, Національного антикорупційного бюро України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Державної митної служби України.

ІІІ. Проведення слухань і обговорення актуальних питань, робочі зустрічі тощо

1. З початком збройної агресії російської федерації члени Комітету одразу відреагували і офіційно звернулися до міжнародних інституцій, зокрема:

— 04 березня 2022 року — до Ради Європейського Союзу, Європейської Служби Зовнішніх Справ, парламентів та урядів іноземних держав щодо запровадження всеохоплюючих та дієвих обмежувальних заходів (санкцій) щодо російської федерації;

— 06 березня 2022 року — до Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму (FATF) щодо внесення російської федерації до переліку країн з високим ризиком та виключення російської федерації з FATF;

— 11 березня 2022 року — до компетентних органів держав—членів Європейського Союзу щодо якнайшвидшої імплементації персональних обмежувальних заходів (санкцій), запроваджених у зв’язку зі збройною агресією російської федерації.

2. 15 лютого 2022 року (протокол № 105) Комітет обговорив повідомлення народного депутата України — члена Комітету Фріз І.В. щодо поширеної ЗМІ інформації про проведення засідання Кабінету Міністрів України, на якому/яких приймалося рішення про затвердження складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України.

За результатами обговорення, керуючись статтями 7 і 26 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України», зважаючи на статтю 3 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», Комітет звернувся до Прем’єр-міністра України Шмигаля Д.А. щодо надання інформації про формат, в якому відбувалось/відбувалися засідання Кабінету Міністрів України, на якому/яких приймалося рішення про затвердження складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України, а також надати копію протоколу засідання/протоколів засідань, на якому/яких приймалося рішення про затвердження складу Конкурсної комісії.

3. 22 лютого 2022 року (протокол № 106) Комітет заслухав і обговорив інформацію Міністра Кабінету Міністрів України Нємчінова О.М. щодо дотримання Кабінетом Міністрів України процедури при прийнятті рішення про затвердження складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України.

За результатами обговорення Комітетом інформацію взято до відома з урахуванням того, що Комітет отримає для опрацювання письмові відповіді Кабінету Міністрів України щодо обговореного питання.

4. 02 травня 2022 року (протокол № 109) Комітет обговорив звернення народного депутата України — секретаря Комітету Кабаченка В.В. щодо питань функціонування Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних злочинів у воєнний час.

За результатами обговорення Комітет надіслав для розгляду звернення народного депутата України — секретаря Комітету Кабаченка В.В. до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних злочинів, та вирішив на одному із засідань Комітету заслухати і обговорити Звіт Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних злочинів за 2021 рік, і інформацію щодо вказаного звернення.

5. 06 травня 2022 року (протокол № 110) Комітет заслухав та обговорив інформацію Міністра юстиції України Малюськи Д.Л. і Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Новікова О.Ф. щодо потенційних проблемних питань у сфері застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю на період воєнного стану.

Під час обговорення було з’ясовано, що державні органи влади відновлюють роботу з реєстрами і це, в тому числі, надає можливість тим, хто бажає, подати декларацію осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування в період воєнного стану.

Водночас, з мотивів безпеки, на період воєнного стану залишається обмеженим загальний доступ до інформації з ключових реєстрів Міністерства юстиції України, який після завершення воєнного стану буде відновлений.

Окрім того, Міністр юстиції України Малюська Д.Л. пояснив процедуру виключення із реєстрів нерухомого майна, втраченого внаслідок воєнних дій. Зокрема, це можливо зробити шляхом звернення до нотаріусів із відповідною заявою про знищення майна та підтверджуючими документами.

Голова Національного агентства з питань запобігання корупції Новіков О.Ф. поінформував народних депутатів України — членів Комітету про технічну спроможність Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування створювати нову декларацію на основі старої із збереженням інформації, в тому числі, про реєстраційні та кадастрові номери, площу об’єктів нерухомості тощо, яка до цього часу вносилась вручну.

Новіковим О.Ф. було зазначено, що у Національному агентстві здійснюється робота щодо окремих роз’яснень із питань, пов’язаних із відсутністю правовстановлюючих документів на нерухоме майно, яке підлягає декларуванню та щодо зазначення його вартості.

6. 15 липня 2022 року (протокол № 114) Комітет обговорив звернення народного депутата України — голови підкомітету Ткаченка О.М., прийняв рішення і 26 липня 2022 року (протокол № 115) заслухав інформацію члена Рахункової палати Яремчука І.М. щодо Звіту Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затвердженого рішенням Рахункової палати від 22.02.2022 року № 3-3.

За результатами заслуховування цього Звіту народними депутатами України — членами Комітету зосереджено увагу на фактах неефективного використання коштів державного бюджету посадовими особами Національного агентства.

Відповідно до рішення Комітету, вказаний Звіт Рахункової палати направлено Генеральному прокурору та до Національного антикорупційного бюро України для вирішення питання щодо наявності підстав відкриття кримінального провадження.

7. 11 серпня 2022 року (протокол № 116) Комітет обговорив звернення народного депутата України — члена Комітету Бурміча А.П. про отримання інформації від Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів щодо договірних відносин між Національним агентством (АРМА) та ТОВ «АЛТАЮР».

За результатами обговорення Комітет звернувся до Національного агентства щодо надання інформації про договір-ні відносини Національного агентства та ТОВ «АЛТАЮР».

Згідно з інформацією АРМА, Національним агентством укладався договір із вказаним товариством щодо закупівлі мережевого обладнання.

За позовною заявою АРМА ухвалою Господарського суду міста Києва 22 липня 2022 року відкрито провадження щодо стягнення із ТОВ «АЛТАЮР» штрафних санкцій у сумі 6821760,00 гривень за нездійснення поставки товару (обладнання).

8. 11 серпня 2022 року (протокол № 116) Комітет обговорив пропозицію народного депутата України — голови підкомітету Комітету Жмеренецького О.С. щодо звернення громадськості до Комітету про публічні висловлювання офіційних посадових осіб щодо безпідставності і незаконності перебування російської федерації серед країн, які входять до складу Організації Об’єднаних Націй (далі ООН), її органів і структур через недотримання процедури прийняття російської федерації в якості нового члена ООН, необґрунтованості претензій рф на статус продовжувача срср і звернувся до Міністерства закордонних справ України з проханням поінформувати Комітет щодо порушених громадськістю питань.

Комітет запросив у Міністерства закордонних справ України інформацію про документи, які засвідчують дотримання процедури набуття російською федерацією членства в ООН, у раді Безпеки ООН, набуття нею статусу «продовжувача» срср та чинну на той час відповідну процедуру.

З метою реалізації функції парламентського контролю Комітет також запитав про реалізовану МЗС роботу, спрямовану на отримання такої інформації в ООН, а у разі її відсутності попросив терміново звернутися до Генерального секретаря ООН з проханням надання у повному обсязі документів і відомостей.

9. 07 лютого 2022 року Перший заступник голови Комітету Юрчишин Я.Р. та заступник голови Комітету Янченко Г.І., за ініціативою телевізійного мовника «UA: Перший» взяли участь у суспільно-політичному заході «Зворотний відлік» на тему: «Депутатська безкарність та півтора року без антикорупційного прокурора».

У заході також узяли участь: народні депутати України Павленко Р.М., Лерос Г.Б., голова ГО «Центр протидії корупції» Шабунін В.В. та інші. Під час дискусії обговорювалися питання стосовно того, чи притягнуть до відповідальності народних депутатів, яких підозрюють у вчиненні злочинів, хто і чому зриває обрання очільника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, яка роль Спеціалізованої антикорупційної прокуратури у притягненні до кримінальної відповідальності народних депутатів.

10. З 24 березня по 04 квітня 2022 року Головою Комітету Радіною А.О. здійснено поїздку до Республіки Польща, Сполучених Штатів Америки та Канади, де було проведено низку зустрічей з членами Конгресу США, представниками Держдепартаменту США, Департаменту оборони США, членами парламенту Канади, з міністрами фінансів та закордонних справ Канади.

Під час візиту з партнерами було обговорено військову, фінансову, гуманітарну допомогу для України, зокрема надання Україні сучасного озброєння для відсічі збройної агресії рф.

11. У квітні 2022 року Перший заступник Голови Комітету Юрчишин Я.Р. у складі парламентської делегації взяв участь у поїздці до США, де було проведено низку зустрічей із представниками Конгресу, Сенату та Держдепартаменту.

Під час візиту з американськими партнерами було обговорено військову, фінансову, гуманітарну допомогу для України, а також санкційний тиск на росію. Акцент зробили на конкретних видах зброї, які потрібні Збройним Силам України.

Cаме під час перебування української делегації було ухвалено низку історичних рішень: ленд-ліз, пропозиція передати кошти із заморожених російських активів на допомогу Україні та виділення 33 мільярдів доларів.

12. З 20 по 27 травня 2022 року Голова Комітету Радіна А.О., на запрошення організаторів, взяла участь у роботі Всесвітнього економічного форуму 2022 року (м. Давос, Швейцарська Конфедерація).

У заході взяли участь глави держав і урядів і глави міжнародних організацій, а також міністри закордонних справ, економіки, фінансів, торгівлі, енергетики та ряд додаткових портфелів з G7, G20 та інших відповідних економік. На Все-світньому економічному форумі розглянуто найважливіші геополітичні та геоекономічні питання та виклики, в тому числі довгострокову, фінансову підтримку України та забезпечення України сучасним озброєнням, а також щодо запровадження у відповідних країнах механізмів передачі Україні арештованих активів підсанкційних осіб рф.

13. З метою посилення позицій України, пов’язаних із заявкою України на вступ до Європейського Союзу та відповідно до запрошення Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу в Україні 

(EUACI) в рамках підтримки зусиль України в напрямку європейської інтеграції Голова Комітету Радіна А.О. з 05 по 10 червня 2022 року здійснила візити до м. Гааги (Нідерланди) та м. Стокгольма (Королівство Швеція).

За результатами візитів сформовано підтримку рішенню щодо надання Україні статусу кандидата на вступ до Європейського Союзу та представлено досягнення України у здійсненні антикорупційної реформи, зокрема у зв’язку з виконанням положень документів щодо співпраці із Європейським Союзом у 2014—2021 роках, а також спроможностей для продовження реформ у сфері верховенства права, пов’язаних із набуттям Україною статусу кандидата на вступ до ЄС.

14. З 11 по 19 червня 2022 року Голова Комітету Радіна А.О. на запрошення Центру Атлантичної Ради (Сполучені Штати Америки), регіонального директора Міжнародного республіканського інституту (МРІ) у Євразійському регіоні Стівена НІКСА, у складі делегації Верховної Ради України перебувала з візитом у м. Вашингтон.

Під час візиту взяла участь у дискусії щодо реалій російської повномасштабної війни проти України і про напрями співпраці щодо відбудови України. Також проведено низку зустрічей із членами Конгресу США, представниками Державного департаменту, Департаменту фінансів, іншими органами влади задля досягнення домовленостей щодо посилення санкційного тиску на рф, надання Україні необхідної мілітаризованої та економічної підтримки.

15. З 03 по 07 липня 2022 року Голова Комітету Радіна А.О., на запрошення Антикорупційної ініціативи Євро-пейського Союзу в Україні 
(EUACI), взяла участь у міжнародній конференції з повоєнної відбудови України «Ukraine Reconstruction Conference» 
(м. Лугано, Швейцарська Конфедерація), де було представлено міжнародним партнерам досягнення України у здійсненні антикорупційної реформи, а також напрацювань щодо забезпечення прозорості і доброчесності в процесі повоєнного відновлення України, антикорупційних реформ та на-працювань щодо подальшого їх впровадження.

16. 20 липня 2022 року Голова Комітету Радіна А.О., голови підкомітетів Комітету Красов О.І. та Жмеренецький О.С. доставили і передали захисникам Харківщини — військовим 92-ї бригади 150 касок, 150 бронежилетів, а також тактичні аптечки.

Під час поїздки було проведено робочі зустрічі з очільником Харківської обласної військової адміністрації Синєгубовим О.В. та представниками силових структур — військовими, Міністерства внутрішніх справ, прокуратури, Служби безпеки України.

На зустрічах було обговорено гострі питання необхідної допомоги Харківщині та інші нагальні питання, відповідно до предметів відання Комітету, а також про ситуацію у Харківській області загалом.

17. 29 липня 2022 року Першим заступником голови Комітету Юрчишиним Я.Р., за ініціативою Українського Католицького Університету, проведено лекцію для студентів Школи управління Українського Католицького Університету на тему «Воєнний стан і боротьба з корупцією». На даному заході обговорювалися питання щодо проблем толерування корупції, зловживання службовим становищем державних службовців, відсутність прозорості у державних процесах.

18. Війна привернула до себе особливу увагу, про що свідчить загальна кількість публікацій з цього приводу на офіційних веб-сайтах Верховної Ради України та комітетів. Зокрема, членами Комітету постійно висвітлюється російська агресія проти України та пов’язані з цим події. Починаючи з 04 березня 2022 року підготовлено, редакційно опрацьовано і оприлюднено 122 публікації на суспільно-резонансні теми.

ІV. Про розгляд звернень, що надходять до Комітету

Загалом упродовж сьомої сесії дев’ятого скликання до Комітету надійшло і опрацьовано 673 листи, звернення, заяви, скарги та інші матеріали, із них 34 звернення від народних депутатів України та 1 запит на інформацію.

У частині реалізації контрольної функції робота Комітету здійснювалася і щодо розгляду звернень громадян та громадських організацій, що передбачено Законом України «Про звернення громадян» та нормами Закону України «Про комітети Верховної Ради України».

Загалом аналіз звернень свідчить, що протягом звітного періоду динаміка надходження заяв, скарг та пропозицій була менша порівняно з минулою сесією.

Як правило питання, які порушувались у зверненнях, стосувалися правомірності дій посадових осіб органів державної влади та правоохоронних органів, можливого вчинення кримінальних та корупційних правопорушень, неналежного здійснення досудового розслідування у кримінальних провадженнях, порушення прав і свобод громадян тощо.

Звернення, скарги, заяви та пропозиції, адресовані до Комітету, уважно опрацьовувались та, в межах предмета його відання, приймались відповідні рішення і відповідно до вимог Закону України «Про комітети Верховної Ради України» надсилались уповноваженим органам за належністю для вжиття заходів реагування та були взяті на контроль Комітетом.

Окрім того, на адресу Комітету надходили звернення з проханням врахувати думку, пропозиції, зауваження під час проведення Комітетом антикорупційної експертизи щодо законопроектів.

V. Діяльність секретаріату Комітету

Секретаріат Комітету упродовж сьомої сесії дев’ятого скликання забезпечував роботу Комітету, здійснюючи організаційно-інформаційне, консультативно-правове, методичне забезпечення його діяльності, організацію проведення засідань, слухань у Комітеті та діяльності членів Комітету, що пов’язана з вирішенням питань, віднесених до предмета його відання.
За звітній період секретаріатом Комітету, в порядку антикорупційної експертизи, опрацьовано та підготовлено проекти рішень до 560 законопроектів для розгляду на засіданні Комітету.
Працівники секретаріату Комітету, підвищуючи рівень своєї професійної компетентності, взяли участь (у форматі відеоконференції) у різних заходах: тренінгах, семінарах, вебінарах, організованих Програмою USAID РАДА, Українською школою законотворчості Інституту законодавства Верховної Ради, зокрема, на теми: «Основи законодавчої лінгвістики», «Технологія законопроектування в сучасних умовах розвитку законодавчої бази України», «Актуальні проблеми європейського парламентаризму», «Прогалини і колізії у національному законодавстві: способи їх подолання», «Гендерно-правова, антидискримінаційна та інші види експертизи законодавства і проектів законодавчих актів», «Формування державної політики в конфліктних та постконфліктних конфігураціях тощо.

Секретаріатом Комітету постійно здійснюється робота з інформаційного наповнення веб-сайту Комітету, у тому числі і оприлюднення стенограм, протоколів та аудіозаписів усіх його засідань.

Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики.