На його думку, чимало транснаціональних компаній не повністю або з великим запізненням пішли з російського ринку, через що їхнє реноме в діловому світі виявилось під загрозою. Тому вдалим ходом з виправлення ситуації є відкриття виробництва в Україні.
«Це справжня соціальна відповідальність — розвивати тут бізнес навіть попри війну, усвідомлюючи, що підприємства і робочі місця потрібні українцям як ніколи раніше. Адже подолання безробіття для мільйонів наших громадян — без перебільшення, питання життя і смерті», — зазначив парламентарій.
Як позитивний приклад він наводить заяву компанії Nestle, яка оголосила про намір відкрити нове виробництво макаронних виробів на Волині. На новому підприємстві планують працевлаштувати півтори тисячі українців. А раніше генеральний директор Nestle в Україні Алессандро Дзанеллі заявив про плани вже наступного року перезапустити виробництво славнозвісної «Мівіни» в Харкові.
«Важко сказати, чи відбілить це реноме компанії після того, як вона заявила про намір залишитись на російському ринку кількома брендами, щоб забезпечити росіянам «базове право на їжу». Але готовність інвестувати в Україну за нинішніх умов — мужній крок у правильному напрямі», — вважає Дмитро Кисилевський.
Інший приклад — велика компанія Mercedes-Benz, дочірня компанія якої Daimler Truck до війни мала в росії спільне з КамАЗом виробництво вантажівок, зокрема військової машини Unimog серій U4000 та U5000. Депутат нагадує, що про намір вийти з проекту німці оголосили ще 28 лютого, але в останньому повідомленні 26 жовтня Mercedes-Benz визнав, що цей процес ще триває, а 15% акцій КамАЗу в будь-якому разі залишиться у Daimler Truck — мабуть, щоб зберегти для росіян «базове право на пересування».
«Зупинка виробництва в росії та вивезення обладнання з цієї країни-окупанта, на мою думку, — лише півкроку в правильному напрямі. Щоб зробити наступні півкроку, Mercedes-Benz міг би перенести виробництво військових вантажівок в Україну. Їх наша армія дуже потребує. Будь-який індустріальний парк України із задоволенням допоможе без мита та ПДВ ввезти в нашу країну обладнання для виробництва вантажівок для потреб ЗСУ. А якщо в Mercedes-Benz мають застереження щодо інвестиційних ризиків через війну в Україні, хай порадяться з Nestle.
Ніщо так вдало не змиває бруд від співпраці з росіянами, як створення великого виробництва й півтори тисячі нових робочих місць для українців», — зазначив народний депутат.
Дніпропетровська область.
Фото з архіву Дмитра Кисилевського.