Сьогодні чи не будь-який навіс або гараж, розташований подалі від людських очей, військові Нацгвардії здатні перетворити на збірний пункт пошкоджених машин (скорочено ЗППМ).

"Збірний пункт організовуємо на будь-якій місцевості, придатній для проведення маскування та прихованого пересування. Періодично дислокацію ЗППМ ми змінюємо, а облаштування самого пункту забезпечується пересувними автомобільними ремонтними майстернями ПАРМ-201. Це засоби польового ремонту підвищеної прохідності, що надійшли до лав Національної гвардії України з 2014 року. Завдяки їм ми проводимо поточний та середній ремонти", - пояснює полковник Олександр Богатирьов.

Нині ремонтні підрозділи в чималих обсягах відновлюють трофейну техніку. За словами Олександра Богатирьова, комплектація ЗСУ трофеями сприяє успішному виконанню військом бойових завдань. Щоправда, 30 відсотків захопленого у ворога транспорту та інших технічних засобів потребують ремонту, який забирає час та ресурси.

"Буває, що рашисти встигають замінувати техніку, зірвати гусениці, зламати двигун, блоки пуску-запуску, зняти спеціальне обладнання та акумулятори, - зазначає полковник. - Але в нас не існує поняття "непотріб". Будь-який спеціальний болт, гайка, гусениця, каток - це все наш ремонтний фонд, бо запчастин бракує, особливо на застарілі моделі. Ми забираємо навіть бойові машини після прямих влучань. Адже розуміємо: попри пошкоджені башту й корпус ходова частина залишається придатною. Врешті-решт, зі знищеної техніки робимо макети, які використовуємо для занять з вогневої підготовки".

ПАРМ-201 дає ремонтним підрозділам змогу працювати автономно - від дизель-генераторів чи стаціонарної електромережі. Комплекс має намет, обігрівачі та інше устаткування, необхідне для створення мінімального комфорту під час виконання робіт.

Офіцер НГУ "Башта-5" щодо переваг пересувних автомобільних майстерень додає: "Це - багатофункціональна машина, завдяки якій ми робимо ремонти різної складності: від обслуговування акумуляторних батарей у польових умовах, промивки запчастин до зварювальних робіт. Тут є токарний і свердлильний верстати для поточного ремонту агрегатів, є також зварки, "болгарки" й "точилки". За допомогою крану можна скласти й розібрати машину".

Гвардійці працюють зі сталевими деталями, електролітами, стисненим повітрям, синтетичними тканинами (паяють тенти). Чи не кожна машина, що потрапляє до їхніх "золотих" рук, має свою історію. 24 лютого воїни НГУ відбили в окупантів новенький "Урал". Агресор був настільки "завбачливий", що в перший день повномасштабного вторгнення віз до Харкова екіпірування для розгону демонстрацій - щити, кийки, шоломи тощо. Екіпаж машини зустрічі з нацгвардійцями не пережив, і українські захисники переобладнали трофейну вантажівку на КЕТЛ (колісний евакуаційний тягач) - ним вони витягають пошкоджені бойові машини.

Тут само бачимо, як проводиться ремонт бронетехніки.

"Це - трофейна БМП-1, яку було захоплено у Вербівці Харківської області, вона надійшла нам на експлуатацію. Бойовий підрозділ Нацгвардії використовував її деякий час на передовій, а тепер виникла потреба в заміні трьох котків та частини гусениці. Наші ремонтні підрозділи змащують підшипники котків, проводять демонтаж гусениці та її заміну", - розповів підполковник НГУ Олександр Корпачов.

При цьому Корпачов зауважує: трофейна техніка - не панацея. І хоча наш гусеничний парк певною мірою складається з трофейних БМП, МТЛБ, танків та БРЕМ, що дає змогу виконувати бойові завдання за різних погодних умов, - утім, це не дає паритету в технічному протистоянні з країною-агресором.

"Більше сподівань покладаємо на техніку від наших європейських союзників", - наголошує офіцер.

Відділення інформації та комунікації Східного територіального управління Національної гвардії України.

На знімках: під час відновлення трофейної техніки.

Фото прес-служби Східного оперативно-територіального об'єднання НГУ.