Як зазначив голова комітету Михайло Радуцький, цей законопроект комітет розглянув та вніс для розгляду в першому читанні у Верховну Раду в червні минулого року. Водночас після проведення додаткових консультацій та отримання висновків щодо відповідності положень цього законопроекту праву ЄС і пропозицій Комітету з питань аграрної політики, розглянутих на спільному засіданні трьох підкомітетів, було підготовлено узгоджені правки.

Зокрема, це стосується таких питань:

-  просто в законі визначити вміст ТГК у коноплях для промислових цілей на рівні не вище 0,3%, а для медичних конопель — відповідно вище 0,3%;

- вивести коноплі для промислових цілей з-під дії закону про обіг наркотичних засобів, що повністю відповідає Конвенції ООН про наркотики 1961 року;

- дозволити визначати вміст ТГК у коноплях для медичних цілей у державних лабораторіях, а в коноплях для промислових цілей — у лабораторіях будь-якої форми власності;

-   передбачити виробництво нарковмісних ліків лише з конопель для медичних цілей;

-   передбачити, що ну-льова квота на імпорт в Україну сировини для виробництва ліків з коноплі діє п’ять років і не поширюється на наукову діяльність;

- також внесено низку техніко-юридичних правок, у тому числі щодо термінології.

«За результатами численних нарад ці пропозиції було підтримано МОЗ, аграріями і пацієнтською спільнотою. Маємо велике сподівання, що ці зміни дозволять досягти балансу та підтримки в залі парламенту», — заявив голова комітету Михайло Радуцький.

За результатами розгляду комітет ухвалив рішення:

-  рекомендувати Верховній Раді скасувати рішення комітету щодо законопроекту від 14 червня 2022 року;

-   рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу проект закону № 7457;

-  доручити Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи та необхідності внесення змін до інших структурних частин законопроекту, що не були предметом розгляду в першому читанні;

-  при підготовці законопроекту до другого читання опрацювати та врахувати пропозиції Підкомітетів з питань адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу, з питань охорони здоров’я та з питань фармації та фармацевтичної діяльності.

Також комітет заслухав звіт Рахункової палати щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених МОЗ на реалізацію пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення оперативного лікування з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.

Як зазначив член Рахункової палати Василь Невідомий, прийняття закону про трансплантацію дало змогу зменшити кількість громадян, яких раніше відправляли за кордон на лікування, що допомогло знизити навантаження на державний бюджет.

Також комітет заслухав міністра охорони здоров’я Віктора Ляшка щодо заходів, які вживаються МОЗ для виконання євроінтеграційних зобов’язань та впровадження положень закону № 1978-IX щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну, зокрема щодо затвердження вимог до комбінованого медичного попередження та порядку подання інформації про інгредієнти та викиди внаслідок вживання тютюнових виробів, інгредієнти трав’яних виробів для куріння.

Крім того, депутати включили до плану роботи комітету проведення круглого столу на тему: «Проблеми та перспективи розвитку медичної освіти в Україні: сучасні виклики».

Прес-служба Апарату Верховної Ради України.