Про це свідчать результати дослідження «Соціально-економічне самопочуття громадян України: підсумки року війни», проведеного соціологічною службою Центру Разумкова в рамках проекту Програми MATRA. У його межах опитали 2020 респондентів віком від 18 років.

Серед тих, хто навчається сам чи має дітей та онуків, які здобувають освіту в українських школах, професійних і вищих навчальних закладах, з проблемою зниження якості навчання або неможливістю отримати освітні послуги через повітряні тривоги, відключення електроенергії стикалися 74,5 відсотка. Тим часом 71 відсоток опитаних відзначили, що до погіршення якості знань призвело дистанційне навчання і майже стільки ж заявили, що не могли ефективно навчатися «на відстані» через проблеми зі зв’язком. З проблемою «неможливості проведення очного навчання» після 24 лютого стикнулися 65,5 відсотка опитаних.

Частина освітянської інфраструктури була просто знищена під час бойових дій: 8 відсотків опитаних заявили, що їх навчальний заклад був пошкоджений або зруйнований (у Східному регіоні про це розповіли 16 відсотків респондентів). Ще 7 відсотків заявили, що їм довелося змінити навчальний заклад через окупацію.

Передислокувалися й частина освітян: 15 відсотків опитаних зазначили, що їхні викладачі вирушили за кордон або до іншого регіону.

Довідково

Соцопитування провели протягом 22 лютого —1 березня 2023 року методом face-to-face у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій областях та місті Києві, а також на підконтрольних Україні і розташованих поза зоною бойових дій територіях Запорізької, Миколаївської, Харківської та Херсонської областей.