Про це йшлося під час засідання комітету. Народні депутати заслухали інформацію заступника голови комітету Сергія Колебошина про зміни, які сталися в галузі у зв’язку з пов-номасштабною війною 

та впливом пандемії COVID-19. За його словами, представники Сектору освіти Світового банку зазначають, що через пандемію та війну освітні втрати в Україні можуть становити понад один рік.

Освітні втрати й розриви мають кумулятивний ефект, наголошувалося у виступі. Фактично йдеться про тенденцію до накопичення й поглиблення, у разі відсутності вчасних і ефективних заходів з їх виявлення та надолуження прогалин.

Нині наша держава не володіє повною та достовірною інформа-цією щодо реального впливу карантину, спричиненого панде-мією, і війни на рівень досягнення українськими школярами результатів навчання, визначених державними стандартами загальної середньої освіти. В Україні відсутні усталені процедури для дослідження рівня освітніх втрат і освітніх розривів на рівні загальної середньої освіти, а також не розроблено механізмів їх подолання. Через це держава не може приймати адекватних рішень для компенсації та надолуження втраченого.

Ураховуючи актуальність проблематики, члени комітету одностайно проголосували за те, щоб внести до плану своєї роботи на період дев’ятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (лютий 2023 року — липень 2023 року) проведення 11 травня 2023 року відповідних слухань.

Трохи пізніше, у травні, в комітеті планують провести слухання на тему: «Відновлення освіти на деокупованих територіях». Українська система освіти зазнала значних руйнувань і втрат від вторгнення на територію України російських агресорів. Після визволення цих територій наша країна зіткнеться з проблемою відновлення там української освіти. Для цього потрібно буде визначити комплекс заходів, аби сформувати мережу закладів освіти, які відповідатимуть потребам суспільства й економіці країни. Педагогічні та науково-педагогічні працівники й адміністративний персонал таких закладів повинен буде мати достатню кваліфікацію для реалізації поставлених завдань, а також патріотичний запал. Випускники закладів освіти повинні мати змогу реалізувати свій потенціал у навчанні на наступних рівнях освіти або в різних галузях економіки.

Під час засідання комітету йшлося також про визначення складу претендентів на отримання іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених — докторів наук за 2023 рік. Парламентарії оновили інформацію щодо експертів об’єднаної Конкурсної комісії з присудження цієї премії. Вони також погодилися зі зверненням Ради молодих вчених при МОН України щодо необхідності заборони подання на зазначені конкурси наукових робіт, опублікованих у виданнях держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, повідомляє прес-служби апарату Верховної Ради України.