У селищі-райцентрі Решетилівка презентували проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». Як повідомив власкору «Голосу України» директор Полтавської дирекції «Укрпошти» Микола Хоменко, починаючи з квітня цього року, то була вже 28-ма, завершальна для регіону презентація. Влаштовували їх у кожному районі області. У різних залах і, так би мовити, форматах, але завжди урочисто, святково. Щоб підкреслити значущість події та нагадати про нові можливості в стосунках громадян із повпредами державних структур.

Останнім же тепер задля того, щоб отримати довідку на субсидії, підтвердження права на пільги або пенсійні доплати, зовсім не обов’язково вирушати до районного чи обласного центрів і стояти там у чергах. Тим більше, що нерідко ледь не за кожним таким папірцем доводилося їздити щонайменше двічі. Адже спочатку треба дізнатися, копії яких документів слід надати чиновникам, скільки сплатити державного мита тощо. Неважко здогадатися, чого коштували такі поїздки і стояння в чергах, скажімо, самотнім стареньким людям із віддалених сіл...

Тепер же їм достатньо дійти до найближчого поштового відділення або просто поспілкуватися зі своїм листоношею. Саме поштовики і перелік необхідних у тому чи іншому випадку документів нададуть, і надіслати їх за потрібною адресою рекомендованим листом допоможуть, і оплату того самого держмита приймуть, і, зрештою, принесуть людині додому те, що вона замовляла. Поки що, згідно із затвердженими на урядовому рівні міжвідомчими домовленостями, таких доступних через пошту адмінпослуг налічується 30. Надалі їх перелік розширюватиметься. Тож і співпраця поштовиків зі своїми партнерами ставатиме тіснішою.

Про це на згаданій презентації в Решетилівці говорили керівники районної влади, місцевих підрозділів Міністерств соціальної політики та юстиції, Пенсійного фонду, тієї самої «Укрпошти». Власне, йшлося про фаховість і відповідальність кожної ланки, що мають підвищувати надійність загального ланцюга. Надто за умов, коли сьогоднішнє реформування багатьох держструктур, осучаснення їхньої роботи з огляду на євростандарти зумовлює необхідність оновлення документів. А значить — збільшує кількість тих, хто звертається до управлінців і чиновників.

Чого варта лише нова практично для кожного з нас діяльність державних реєстраторів. Задля того, щоб на місцях не виникало пов’язаних із нею непорозумінь, на Полтавщині не обмежилися створенням фахівцями Державної реєстраційної служби технологічних карток для відділень поштового зв’язку. На поштамті обласного центру віднедавна чергує повноважний представник цієї служби, який надає фахові консультації, зокрема — телефоном. Зрештою, навчання поштовиків, які в тій самій сільській глибинці першими приймають замовників адмінпослуг, триває постійно.

— Від початку роботи за новим проектом в області маємо вже понад 900 звернень громадян до поштових відділень, — зазначив Микола Хоменко. — Це другий показник у державі. Отже, люди нам повірили. Та коли врахувати, що на Полтавщині зараз працює 647 таких відділень, то бачимо й те, яким великим залишається простір для активізації нашої діяльності.

До речі, вступним і завершальним акордом презентації проекту в Решетилівці стали пісенні привітання місцевих школяриків. У тому була своя глибока символіка. Новація ж іще також зовсім «юна». «Дорослішатиме» вона разом із цими дітьми. І працюватиме задля їхнього майбутнього.

Полтавська область.