Разом із досвідченими майстрами вони виконують зварювальні роботи та замінюють підлогу. Потім візьмуться до обшивки кузова, внутрішньої обшивки салону та електромонтажних робіт.
Так підприємство оновлює тролейбусний парк власними силами, а студенти — отримують практику, яка буде дуже доречною в їхній майбутній професійній діяльності.
Робота непроста й копітка, триває місяцями. Але це вже друга машина, яку ремонтують учні. На черзі є ще й інші.
Ще торік між навчальним закладом та міським комунальним підприємством було укладено угоду, відповідно до якої матеріально-технічну базу «Електротрансу» почали використовувати для підготовки студентів. Водночас це допомагає підприємству розв’язувати й власні кадрові та виробничі проблеми.
За словами працівників «Електротрансу», першим відремонтували тролейбус, який більш як за три десятки років наїздив на лінії півтора мільйона кілометрів. Шлях справді вражаючий. Та він зробив машину практично непридатною для подальшої роботи.
Команда зварювальників, слюсарів, електриків разом із практикантами за півроку практично зібрала тролейбус заново, відновивши його на дев’яносто відсотків. Було капітально відремонтовано і старий двигун, від якого залишився тільки корпус, компресорний агрегат та інші важливі вузли. А для оформлення салону використали нові сучасні матеріали.
Звичайно, основна відповідальність за всі ці операції була покладена на досвідчених фахівців підприємства. Але й для тих, хто опановує в училищі спеціальність «Рихтувальник кузовів.
Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах», це була унікальна можливість попрацювати разом із майстрами, набути виробничого досвіду.
На спеціально створеній дільниці на студентів чекає звична для таких підрозділів робота — відновлення сидінь та салону, зачистка кузова, зварювальні роботи тощо. Виконуючи її, молоді люди мають змогу не тільки здобути певні професійні навички, а й зрозуміти, чи готові вони займатись цим у майбутньому.
Водночас вони можуть відчути себе членами трудового колективу та адаптуватися до роботи на виробництві. Якщо випускники зрозуміють, що готові розпочати свій трудовий шлях на цьому підприємстві, то шукати робочі місця їм не доведеться — «Електротранс» готовий надати їх.
Вигода співпраці між виробничниками і навчальним закладом очевидна. Обидві сторони вирішують для себе важливі завдання: одна — щодо процесу навчання, друга — щодо виробничого плану.
У виграші й місто. Адже хоч відновлення старих тролейбусів — справа недешева, проте завдяки їй місцевому бюджету вдається зекономити кошти на закупівлі нового транспорту. Тож приклад такого співробітництва можна назвати по-справжньому вдалим.
Фото Хмельницької міськради.