З такими запитаннями до співгромадян-споживачів звернулася Держпродспоживслужба на власній сторінці у Фейсбуці.

Оскільки ж юридична грамотність багатьох споживачів далека від досконалості, то своєрідний лікнеп, на думку фахівців 

Держпродспоживслужби, нікому не завадить.

Насамперед

П’ять основних фактів, які повинен знати кожен споживач.

1. Продавець зобов’язаний надавати чек при купівлі товару.

2. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

3. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до неї.

4. Споживач має право на одержання інформації про продукцію: назву товару, дату його виготовлення, ціну, правила та умови ефективного і безпечного використання, строк придатності, найменування та місцеперебування виробника.

5. Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг та на вільне здійснення безготівкових розрахунків.

Опанувавши ці п’ять правил, кожен може сміливо вирушати по покупки, а ми потурбуємось про те, щоб вони були вдалими, а спілкування з продавцями завжди було приємним.

Одне із питань, що непокоїть багатьох споживачів, наголошують у Держпродспоживслужбі, стосується гарантійного ремонту техніки.

Як діяти споживачеві, якщо техніка неналежно працює

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач у порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару, радять фахівці Держпродспоживслужби.

По-перше, споживач має право звернутися за своїм вибором до продавця з письмовою заявою, до якої додається копія чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

По-друге, недоліки товару має бути усунуто протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

Зазначаємо, що при виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.

У Держпродспоживслужбі наголошують, що в разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника/продавця/виконавця, або фальсифікації товару, підтверджених за потреби висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми, заміни товару на такий самий товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).

НАГАДАЄМО

Питання захисту прав споживачів під час гарантійного ремонту регулюються статтями 7 та 8 Закону України «Про захист прав споживачів».