Так ми долучимося до першого масштабного міжнародного Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), яке проводить Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) у різних країнах.
Як інформує Державна служба якості освіти (ДСЯО), рівень сформованості цих навичок заміряють у 10-річних та 15-річних дітей 15 держав. ДоСЕН дослідить 17 «м’яких» навичок, які згрупує у певні виміри: широта світогляду, сумлінність, емоційна стабільність, здатність до співробітництва чи мотивація досягати цілей. Також аналізуватимуть середовище та контекст, у якому перебуває учнівство. В опитуванні братимуть участь школярі, батьки, вчителі та керівники закладів освіти.
В Україні опитування проведуть на національному рівні, з вибіркою закладів освіти з усіх регіонів, окрім тимчасово окупованих та прифронтових.
«Розвинені соціально-емоційні навички — це передумова подолання викликів травми, стресу, відчуття невпевненості в майбутньому, які ми бачимо і у дорослих, і у дітей», — каже голова ради громадської організації «ЕдКемп Україна» Олександр Елькін.
Часто люди називають ці навички «позапрограмними», нагадує директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР, засновник ДоСЕН Андреас Шляйхер. «Але для мене соціально-емоційні навички — це, навпаки, ядро, суть навчальної програми, а уроки, предмети — це способи, якими їх можна розвивати», — зізнається він.
«Тепер нам, як ніколи, важливо розуміти, як формуються соціально-емоційні навички, — наголошує голова ДСЯО Руслан Гурак. — Очевидно, що це відбувається не лише в школі. Було б дуже добре дібрати методи та інструменти, як їх виміряти, і пов’язати сформованість цих навичок із результатами навчання».
Вл. інф.