Ми впевнено прямуємо до фінішної прямої наших європейських інтеграційних процесів курсом, за-значеним у Преамбулі української Конституції.

Про актуальні законодавчі ініціативи, які стосуються транспортної сфери, розповів заступник голови профільного Комітету Верховної Ради України Володимир Крейденко (на знімку в центрі).

— Передусім відзначив би нещодавнє прийняття за основу мого законопроекту № 7651, який надає повноваження Адміністрації судноплавства приймати рішення про припинення судноплавства на внутрішніх водних шляхах у випадку введення воєнного або надзвичайного стану в Україні чи в окремих її місцевостях, що, на жаль, є сьогодні актуальним. Наразі жоден орган у нашій державі не уповноважений встановлювати законну заборону щодо здійснення судноплавства у місцевостях, які є небезпечними через наближення до територій, на яких ведуться бойові дії або на яких запроваджено надзвичайний стан. Тож я дякую колегам — народним депутатам за підтримку цього законопроекту, — коментує діяльність Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури народний обранець.

Також Володимир Крейденко зареєстрував законопроекти № 9066 а та № 9067, які мають комплексно вирішити питання безпеки на залізничному транспорті. Приміром, дуже актуальною залишається проблема розукомплектування залізничної інфраструктури та вагонів. Це, певною мірою, ставить під загрозу безпеку руху поїздів. Так, наприклад, за даними операторів ринку, приблизно 25-30 відсотків парку вагонів щороку зазнають розукомплектування. Це, в свою чергу, спричиняє сходження поїздів із рейок, результатом чого можуть бути значні людські жертви та великі фінансові збитки. Зловмисники здебільшого викрадають деталі гальмівної системи вагонів, а також верхньої будови колії та рухомого складу, кабелі контактної мережі тощо. Як показує практика, більшість викрадених елементів інфраструктури і рухомого складу здають на металобрухт або перепродують у вигляді запчастин.

— Законодавчі зміни, які я запропонував, мають блокувати приймання на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту та унеможливлять знищення або підробку ідентифікаційних номерів, деталей та інших вузлів залізничного рухомого складу, — упевнений народний депутат. — Вважаю, новації значною мірою сприятимуть покращенню безпеки руху на залізничному транспорті.

Є в законодавчому портфелі Володимира Крейденка і документ щодо міжнародних перевезень (законопроект № 9145).

— Досі вітчизняним перевізникам, які здійснюють закордонні рейси, потрібно проходити обов’язковий технічний контроль транспортних засобів (ТЗ), а також проводити їх технічний огляд відповідно до міжнародних договорів України (для здійснення міжнародних перевезень). Фактично ці види контролю технічного стану транспортних засобів дублюють одне одного, а перевізники змушені сплачувати додаткові кошти за проходження кожного виду контролю, — пояснює Володимир Крейденко. — Відповідно до чинного законодавства, у разі несвоєчасного проходження обов’язкового технічного контролю, що підтверджується наявністю протоколу перевірки технічного стану ТЗ, перевізники несуть адміністративну відповідальність навіть у разі наявності в них документів, які підтверджують проходження перевірки придатності до експлуатації транспортного засобу відповідно до міжнародних договорів України.

Внесений на розгляд парламенту законопроект № 9145 спрямований на прирівнювання документів, що підтверджують проходження перевірки придатності до експлуатації транспортного засобу відповідно до міжнародних договорів України (ЄКМТ або МСТО), до протоколу перевірки технічного стану ТЗ, який підтверджує проходження обов’язкового технічного контролю транспортного засобу. Це зменшить фінансовий тиск на бізнес, адже скасує необхідність проходження перевізниками декількох однакових видів технічного контролю. Це особливо важливо в умовах воєнного стану, коли український бізнес, як і вся Україна, переживає важкі часи. Крім того, таке прирівнювання сертифікатів ЄКМТ або МСТО до внутрішньоукраїнських протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу (ОТК) пришвидшить євроінтеграційні процеси у транспортній сфері України, — переконаний народний депутат.

Фото надане прес-службою народного депутата.