Участь у заході також взяли народні депутати України, представники дипломатичних кіл, місцевого самоврядування, громадських організацій, експерти.

У своєму вступному слові Олександр Корнієнко наголосив, що реформа децентралізації має кілька важливих складників, зокрема, один із головних – законодавчі засади роботи місцевого самоврядування та зміна законодавчого поля.  

«Всі зміни до сьогодні були спрямовані на поступове зниження  централізації та посилення децентралізації: нове районування та укрупнення, запровадження прямих міжбюджетних стосунків з державою тощо. Саме рівень включеності громад в оборону України і в страшному лютому 22-го року, і далі, багато в чому став результатом того, що громади вже мали ресурси, понад рік працювали з новими бюджетами», – зауважив Перший віцеспікер.

За його словами, саме довіра центральної влади до місцевої зробила можливими самостійність та спроможність ОМС.

«Ми передали на місця бюджети і разом із тим – відповідальність. Сьогодні це особливо демонструють ті громади, які разом із силами оборони працюють на лінії розмежування, в регіонах активних бойових дій. Вони, попри всі складнощі,  повністю виконують покладені на них законами України та людьми зобов’язання», – наголосив Олександр Корнієнко. 

Окрім того, Перший віцеспікер акцентував на євроінтеграційному складнику реформи децентралізації, де є важливою співпраця між Єврокомісією та Україною. Однак і на місцях мають працювати над удосконаленням управлінських якостей та рівнем спроможності.

«Для цього Парламент, у діалозі з асоціаціями органів місцевого самоврядування,  прийняв революційний закон про службу у цих органах. Адже рівень спроможності органів місцевого самоврядування має бути високим у будь-якій громаді та будь-якому місті України. Наша стратегія як держави – працювати над тим, щоби створювати стимули і постійно підвищувати спроможність місцевих органів», — зауважив Перший віцеспікер.

Виступаючи під час панельної дискусії, Перший заступник Голови Верховної Ради України зупинився на питанні оновлення суспільного договору між місцевим самоврядуванням та державою: «Цей «контракт» має базуватися на Європейській хартії місцевого самоврядування, – зауважив він. – Це для нас основоположний документ, де чітко прописано, що самоврядування – це право і спроможність громад здійснювати свою діяльність».

Водночас Олександр Корнієнко закцентував, що  частина договору вже зрозуміла – безпеку, насамперед, гарантує держава. Зі свого боку, місцеве самоврядування має розуміти, що воно також має свою відповідальність: за реалізацію своїх спроможностей, можливостей і прав. І це, за словами Першого віцеспікера, має проявлятися, зокрема, у «залученні місцевого самоврядування на рівні формування рішення, а не тільки їх прийняття».

«Потрібно врешті-решт закріпити в Конституції статус та гарантії для самоврядування і, відповідно до Хартії, питання правильного й «дбайливого» нагляду за діяльністю ОМС», – зауважив Олександр Корнієнко.

Підсумовуючи сказане, Перший заступник Голови Верховної Ради України зазначив, що ключові напрями роботи Парламенту у цій сфері визначені і робота над ними триває.

«Це зміни до Конституції, оновлення необхідних законів та надання ресурсів місцевому самоврядуванню. І це, звичайно, питання відбудови на засадах взаємної відповідальності держави і  місцевого самоврядування», – підкреслив Олександр Корнієнко. 

Прес-служба Апарату Верховної Ради України