Я отримав багато листів від жителів Здолбунівського, Дубенського та Радивилівського районів Рівненської області, в яких вони висловлюють своє невдоволення скасуванням руху електропоїздів сполученням Здолбунів — Красне (відправлення зі Здолбунова о 18 год. 16 хв.) та Красне — Рівне — Здолбунів (відправлення з Красного о 7 год. 30 хв.).
Рух електрички Здолбунів — Красне був відновлений перед виборами 2012 року, а вже через два місяці після них його скасували, пояснивши це нерентабельністю. Тож ще у лютому цього року я звернувся з депутатським запитом до Міністерства інфраструктури з вимогою відновити курсування цього електропоїзда. Міністерство на мій депутатський запит відповіло відпискою: «Відновлення курсування приміського поїзда №6381/6382 на сьогодні не планується». А Львівська залізниця взагалі знайшла ідеальний, на її думку, вихід із ситуації: щоб органи місцевого самоврядування, громади яких зацікавлені у відновленні курсування приміського поїзда Здолбунів — Красне — Здолбунів, профінансували... купівлю нового електропоїзда.
Ситуація із транспортним залізничним приміським сполученням у вечірній та ранішній час між Здолбунівським, Дубенським та Радивилівським районами дуже напружена. Люди, які працюють у Здолбунові, Дубенському, Здолбунівському районах та обласному центрі, у вечірній час не можуть дістатися електричкою додому, і змушені чотири години чекати наступного електропоїзда.
Відтак мешканці Здолбунівського району звернулися до мене з проханням вплинути на Міністерство інфраструктури, щоб принаймні змінити графік руху електропоїзда, щоб люди могли своєчасно добиратися на роботу і додому. Але Міністерство інфраструктури, схоже, вирішило показати опозиційному депутату «хто в домі господар»: воно категорично заявило, що в розкладі руху електропоїздів нічого змінювати не буде, а пропонує громадянам «користуватися приміськими поїздами згідно з існуючим графіком руху поїздів або альтернативними видами транспорту».
Така відповідь міністерства спонукала мене підготувати законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про залізничний транспорт» щодо забезпечення додаткових гарантій населенню на пасажирські перевезення», який зареєстровано у парламенті під № 3604. Вважаю, що територіальні громади через органи місцевого самоврядування повинні впливати на графіки, розклади та маршрути руху приміських поїздів. Звісно, за умови врахування технічних аспектів.
Якщо законопроект №3604 буде ухвалено Верховною Радою, органи управління залізничним транспортом будуть зобов’язані погоджувати зміни графіків, розкладу та маршрутів руху транспорту з органами місцевого самоврядування на територіях, населення яких стосуються ці зміни.
Крім того, розроблений мною законопроект передбачає, що «головним завданням залізниці у взаємодії з іншими видами транспорту є перевезення пасажирів із забезпеченням максимально можливого рівня зручностей і безпеки, економічно збалансованого рівня тарифів, неухильного дотримання графіків, розкладу та маршрутів руху».
Вважаю, що залізниця повинна перестати бути «державою в державі» і у своїй діяльності враховувати інтереси людей.
Валентин КОРОЛЮК, народний депутат України.