Також є можливість звернутися до однієї з тисяч веб-студій, які розробляють інтернет-магазини на замовлення. Шляхів дуже багато, але, на жаль, багато підприємців помиляються з вибором.
Щоб не допустити фатальної помилки ще на старті онлайн-бізнесу, важливо врахувати не тільки ваш стартовий капітал на розробку сайту, але й майбутні витрати та ризики.
Три шляхи створення інтернет-магазину: кастомна розробка, SaaS-платформа або відкрита CMS
Базою кожного інтернет-магазину є CMS (Content management system/система управління контентом). Це фундамент, від вибору якого залежать можливості вашого сайту та специфіка роботи з ним. Щоб створити інтернет-магазин, потрібно визначитися, яку саме CMS використовувати: хмарну (як на SaaS-платформах), з відкритим доступом або розроблену індивідуально для вашого сайту.
Індивідуальна розробка
Спеціалісти можуть розробити для вас кастомну CMS та сформувати сайт на її основі. Так ви матимете власне програмне забезпечення без обмежень у функціоналі, трафіку, дизайні чи швидкості – все повністю під ваші потреби, індивідуально «з нуля». Звісно, вартість кастомної розробки може бути значною, оскільки вона вимагає залучення професіоналів у галузі веб-розробки та спеціалістів для обслуговування.
Відкриті CMS
Відкриті CMS, як WordPress або Joomla, це програмне забезпечення з вихідним кодом, доступним для загального використання. Сама CMS може бути безкоштовною, але для розширення функціональності та додавання нових інструментів до інтернет-магазину необхідно встановлювати плагіни та модулі (часто платні). Також керування CMS є доволі складним завданням, тому власникам, зазвичай, доводиться звертатися до спеціалістів та ставити їм технічні завдання.
SaaS-платформи
SaaS (software as a service/програмне забезпечення як сервіс) — це хмарні сервіси для створення інтернет-магазинів на їх основі. Shop-Express або інші схожі платформи надають готові рішення для формування сайту, яке займає від 1 до кількох днів. У вас немає необхідності у власному програмному забезпеченні, оскільки інтернет-магазин функціонує на хмарній CMS, а ви керуєте своїм сайтом онлайн. Платити за користування сайтом потрібно раз на місяць або раз на рік, ніби за «оренду».
Витрати, які важливо врахувати при відкритті інтернет-магазину
Перш ніж вибрати той чи інший шлях для старту в електронній комерції, зверніть увагу на наступні фактори.
Функціонал та інтеграції
Для розвитку та успішної роботи інтернет-магазину важливо інтегрувати різні способи доставки, платіжні сервіси, CRM-систему, функцію «розумного пошуку» тощо. При індивідуальній розробці все це додається до чеку окремо і у майбутньому також впроваджується спеціалістами за оплату. У відкритих CMS розширення реалізується завдяки встановленню додаткових модулів та плагінів, які бувають платні або безкоштовні.
В SaaS-платформі вже є попередні налаштування різноманітних інтеграцій та функціоналу, тому ви просто підключаєте необхідні модулі з асортименту сервісу.
Розробка дизайну
Індивідуальна розробка інтерфейсу коштує доволі дорого. В умовах обмеженого бюджету раціональніше використовувати шаблони, доступні на SaaS та відкритих CMS. SaaS пропонує одразу різні варіанти: створити індивідуальний дизайн або використати шаблон та унікалізувати його за рахунок власного контенту.
Обслуговування інтернет-магазину
Обслуговування кастомного інтернет-магазину або сайту на базі відкритої CMS потребує залучення професіоналів, які будуть займатися технічними моментами, безпекою, оновленнями, хостингом тощо. Ви можете звернутися до студії, найняти свою команду або працювати з окремими аутсорсерами. Співпраця з SaaS більш вигідна тим, що обслуговування включено у вартість користування платформою.
Наповнення контентом та менеджмент
Команда інтернет-магазину не обмежується програмістами. Звісно, якщо ви початківець, на старті бізнесу ви можете брати більшість функцій на себе. Але згодом вам знадобляться менеджери з продажу, контент-менеджер для наповнення сайту, а також послуги фотографа, копірайтера тощо.
Просування
Інтернет-магазин не буде продавати, якщо його ніхто не побачить. Потрібно розвивати соціальні мережі, зайнятися SEO-просуванням та випробувати контекстну рекламу. Для цього необхідно встановити щомісячний рекламний бюджет, щоб платити за використання різних каналів, як Google та Facebook. Також враховуйте оплату послуг рекламного агентства (або окремо таргетолога, SMM-менеджера, SEO-спеціаліста та PPC-спеціаліста).
Підбиваємо підсумки
При запуску інтернет-магазину важливо враховувати технічну специфіку CMS, власні бізнес-потреби, доступний бюджет та подальші витрати. Якщо ви вже маєте достатньо великі прибутки та перспективу масштабування до великого бізнесу – радимо звернутися до спеціалістів з індивідуальної розробки. Якщо ж ви обмежені в ресурсах, не варто вкладати все в розробку без можливості покрити подальші витрати. Краще скористатися готовими рішеннями та вкласти наявні ресурси в просування, щоб ваш бізнес мав змогу заявити про себе.