Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до ЄС розглянув проект закону № 9515 про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо проведення щорічної незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства та забезпечення функціонування Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
Проект пропонує здійснювати щорічну незалежну зовнішню оцінку ефективності діяльності Нацагентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), спеціально створеною комісією. Комісію запропоновано утворити Кабінетом Міністрів у такому складі: одна особа, визначена Держслужбою фінансового моніторингу; одна — Генпрокурором; ще одна — Директором Національного антикорупційного бюро України; три особи, визначені кабміном на підставі пропозицій міжнародних та іноземних організацій, які протягом останніх трьох років надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання і протидії корупції, кримінальної юстиції або виявлення, розшуку та управління активами. Зовнішня незалежна оцінка АРМА, на думку авторів законопроекту, має вчасно виявити й усунути проблемні питання в роботі органу, а також оцінити діяльність голови АРМА на посаді. Окрім цього, законопроект зобов’язує АРМА до 1 грудня 2023 року забезпечити відкритий цілодобовий доступ до всіх даних Реєстру арештованих активів, окрім даних, що дають змогу ідентифікувати особу.
Комітет, як повідомляє прес-служба Апарату Верховної Ради України, ухвалив висновок, що проект закону за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію, водночас, потребує доопрацювання.
Щодо альтернативного законопроекту № 9515-1 комітет ухвалив висновок, що за заявленою метою він не суперечить Угоді про асоціацію.
Також на засіданні комітет розглянув та ухвалив низку висновків, зокрема, щодо таких законопроектів:
№ 9484 про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про металобрухт», що розроблений для врегулювання правових аспектів заготівлі та операцій з металобрухтом, а також узгодження положень Закону України «Про металобрухт» з нормами Закону України «Про управління відходами», який набрав чинності 9 липня 2023 року — не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу;
№ 9510 про внесення змін до деяких законів України щодо посилення захисту вимог працівників щодо виплати заборгованості із заробітної плати, зокрема у випадку неплатоспроможності роботодавця — не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу;
№ 6393-д про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми. Документ пропонує передбачити механізми унеможливлення жорстокого поводження з дитиною, в тому числі булінгу (цькування) в закладах освіти, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку дітей, культури та інших колективах, де з метою навчання, тренування, творчості, оздоровлення, відпочинку, лікування тощо перебувають діти.
Висновок — проект закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та європейським стандартам;
№ 9088 про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо посилення ефективності функціонування інституту службових осіб, відповідальних за перебування затриманих та осіб взятих під варту. Документ, зокрема, пропонує закріпити функціонування в установах попереднього ув’язнення осіб, відповідальних за перебування та забезпечення прав взятих під варту.
Висновок — проект закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та європейським стандартам.