Про це заявив міністр освіти і науки Оксен Лісовий у виступі на «Форумі якості освіти-2023», що відбувся сьогодні в Києві.
«Коли ми говоримо про майбутнє освіти, то ми говоримо про політичну волю, яку має керівництво держави, і ця політична воля виражена в тому, що освіта пріоритизується, — зауважив міністр. — Пріоритет номер два — це освіта. Чому номер два? Тому що пріоритет номер один — це оборона».
«Ми знаємо, які ми мали проблеми з Новою українською школою, з підручниками, знаємо, що заради питань оборони нам довелося багато чим пожертвувати... Але сьогодні ми маємо по суті якісь симптоми ренесансу, тому що в проекті бюджету 2024 року маємо 1,5 мільярда субвенції на Нову українську школу... Не випадає з фокусу уваги і питання безпеки, і ми маємо на 1 мільярд збільшення бюджету на сховища — до 2,5 мільярда гривень на наступний рік. Маємо сьогодні 1,5 мільярда на друк підручників і, по суті, ми компенсовуємо ту втрату 2022 року, коли взагалі у нас був нуль (видатків) на друк підручників і недостатній, дефіцитний бюджет, який ми мали у 2023 році. Ми маємо субвенцію на модернізацію шкільного харчування, на шкільні автобуси і багато іншого», — підсумував Оксен Лісовий.
Він визнав, що під час війни доводилося більше дбати про відновлення навчання, ніж про його результативність, проте нині — час повернутися до питання якості освітнього процесу.
Під час форуму обговорили можливості громад для забезпечення доступу до якісної освіти, роботу шкіл в умовах війни та нові підходи до оцінювання професійної діяльності вчителів. У дискусії брали участь педагоги та керівники шкіл з різних регіонів країни, керівники громад та територіальних підрозділів Державної служби якості освіти, міжнародні експерти.
Під час форуму.
Діагностування та надолуження освітніх втрат найближчими роками має бути у фокусі уваги всіх причетних до вироблення та реалізації освітньої політики, вважає голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак. Він подякував присутній на заході директорці Проєкту «Супровід урядових реформ в України» (SURGe) Танії Лей Санфорд Аммар за плідну роботу, спрямовану на покращення освіти українських дітей. Зокрема, спільними зусиллями ДСЯО та Проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) провели загальнодержавне моніторингове дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану серед учнів 6-х і 8-х класів — шляхом тестування з математики та української мови на платформі Всеукраїнська школа онлайн. Фахівці Проєкту разом із ДСЯО та МОН долучилися до розроблення діагностичних тестів для виявлення та надолуження можливих прогалин у засвоєнні учнями навчального матеріалу та представили їх як доступний кожному дієвий інструмент, за допомогою якого вчитель може самостійно провести дослідження у своєму класі, щоб виробити певну стратегію подолання освітніх втрат та розривів. Водночас, на думку Руслана Гурака, в Україні має бути розроблена загальнодержавна концепція компенсації освітніх втрат, про що на форумі говорили і вчителі, і освітні чиновники.
Екс-міністр освіти, керівниця сектору проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), співзасновниця благодійного фонду savED Анна Новосад відзначила необхідність, попри складні часи, продовжити трансформації, закладені в концепції Нова українська школа. «Добре, що Нова українська школа повертається, — додала вона, — і свідчення цього ми бачимо у проекті Державного бюджету».