Компанія долучилася до команди експертів, яка працює над майстер-планом Миколаєва у межах проєкту #UN4Mykolaiv та презентувала попередній аналіз транспортної галузі міста.

Проєкт розробки майстер-плану для Миколаєва реалізується під егідою Європейської економічної комісії ООН з 2022 року. Миколаїв разом із Харковом стали пілотними містами, для яких розробляють перспективні плани відновлення після війни. 

Фахівці компанії дослідили виклики та можливості транспортної галузі Миколаєва, міську мобільність, а також напрями, які треба врахувати під час розроблення майстер-плану. У пошуку рішень звернулися до досвіду різних європейських міст, які успішно вирішили схожі завдання.

Експерти зазначають, що Миколаїв має стратегічне розташування у дорожній мережі півдня України. У межах міста — 23,6 кілометра автошляхів міжнародного та 19,7 кілометра національного значення. Водночас рух транзитного транспорту є й одним із основних викликів для міста. Головні дороги, які з’єднують Миколаївський порт з іншими регіонами країни, проходять центром населеного пункту. Це завдає незручностей містянам, а також шкодить екології.

Аналіз міської мобільності показав, що лише 15% від загальної кількості пересувань містом припадають на приватні автомобілі. Значно більша частка громадського транспорту — 45%. Пішки пересуваються 38% містян.

Основними викликами дорожньої мережі фахівці вважають відсутність об’їзних доріг для відводу вантажного транспорту від центру міста, незадовільний стан мостів, відсутність зон з обмеженим рухом або обмежень швидкості в межах міста, недостатню велосипедну та пішохідну інфраструктуру.

Серед переваг відзначають широкі смуги руху, що дають змогу перепланувати дорогу для створення безпечного простору для пішоходів та велосипедистів, а також визначити транзитні коридори з виділеними смугами для громадського транспорту.

Експерти говорять про можливості для розвитку мережі громадського транспорту — зміну маршрутів та усунення дублювання, впровадження кільцевих маршрутів для покращення перевезень у районах, створення транспортних хабів, що забезпечать ефективні перевезення кількома видами транспорту, інтеграція водного транспорту в систему пасажирських перевезень.

Тим часом миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич нагадав під час онлайн-зустрічі з міжнародними фахівцями, що в 2018 році Миколаїв був першим містом в Україні, яке працювало над планом сталої міської мобільності.

«Один з наших задумів полягав у тому, щоб створити нову модель роботи громадського транспорту. Йдеться про короткі маршрути, які перетинаються. За допомогою електронного квитка жителі могли б користуватися будь-яким видом транспорту у певний проміжок часу, тобто пересідати на трамвай, маршрутку, тролейбус за одним придбаним квитком», — зазначив посадовець.

Також при розробленні майстер-плану має бути враховане розв’язання головної проблеми — активного руху важкого транспорту в межах міста. Крім того, окремої уваги заслуговує розвиток зручної та безпечної велоінфраструктури.

Миколаївська область.

Фото з відкритих джерел.