Про це інформує Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль на своєму ТГ-каналі.
«Грант у розмірі 1 млрд 150 млн доларів (42 млрд грн) залучаємо від США через Світовий банк. Наш уряд спрямує ці кошти на фінансування освіти, медицини, соціальних виплат та інших важливих програм державного бюджету.
550 млн доларів залучаємо від Міжнародного банку реконструкції та розвитку на компенсацію відсоткових ставок за програмою пільгового кредитування «5-7-9» та на підтримку малих агровиробників у межах проєкту ARISE. З них 320 млн доларів (11,7 млрд грн) — це грантові кошти. Ще 230 млн доларів (8,4 млрд грн) — пільгова позика від МБРР під гарантії уряду Японії.
Грант у 150 млн доларів (5,5 млрд грн) залучаємо в межах проєкту HOPE від Мультидонорського трастового фонду МБРР та МАР. Ці кошти будуть спрямовані на відновлення житла людей, яке пошкодили та зруйнували російські терористи.
Продовжуємо розбудову коаліції стійкості та відновлення України. Дякуємо партнерам, які стоять пліч-о-пліч із нами».
Україна нарощує виробничі можливості щомісяця, але ще потрібно «немало часу», — заявив міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олександр Камишін на полях Форуму оборонних індустрій. Тоді наша країна зможе бути самодостатньою.
За словами урядовця, російська федерація десятиліттями, щонайменше 20 років, будувала свій оборонний комплекс.
«У нас є кратне зростання навіть за цей рік. Але нам усе одно потрібно ще чимало часу для того, щоб досягти тих рівнів, коли ми будемо самодостатні, коли ми будемо в змозі забезпечувати свої Збройні Сили, свої Сили оборони виробленим в Україні озброєнням та військовою технікою», — наголосив Камишін.
Він зазначив, що сьогодні, через понад півтора року від початку повномасштабного вторгнення росії, українські оборонці відчувають нагальну потребу в озброєнні та військовій техніці. Тому в Україні працюють над виробленням усього — від артилерійських снарядів до безпілотників.
Тим часом в Україні нестримно зростають ціни на пальне. На думку експертів, це провокують два чинники: податки на пальне, які повернули до довоєнного рівня, а також — світові ціни на нафту. Причому аналітики ринку пального кажуть, що українцям не варто сподіватись на його здешевлення.
Нагадаємо, весь липень, серпень і початок вересня ціни на українських АЗС підвищувалися під впливом зростання ПДВ та акцизу на пальне. І коли вже, здавалося, ці фактори впливу вичерпалися й можна було сподіватись хоч на якусь стабільність, вартість бензину і дизпалива знову пішла вгору. На понеділок, 26 вересня, в Україні середня ціна бензину А-95 становила 54,22 грн/л, а середня ціна дизпалива — 53,91 грн/л. Це — рекордні ціни від початку 2023 року.
Ось думка аналітика профільного видання «Нафторинок» Олександра Сіренка.
«Причина таких високих, рекордних за останні 8—9 місяців, цін, — дорога нафта у світі. Там відбувається, на жаль, якийсь політичний та психологічний тиск на продавців нафти. Тобто два найбільші продавці виходять і кажуть, що у світі буде дефіцит нафти, й ціни через це будуть високими. Вони транслюють це приблизно місяць», — зазначив експерт.
Аналогічну ситуацію на світовому ринку зауважує і засновниця консалтингової компанії Vanda Insights Вандана Харі.
«Ралі останніх тижнів видохлося, але водночас немає жодних переконливих факторів, які могли б чинити значний тиск на ціну в бік її зниження», — прокоментувала вона ситуацію на світовому ринку пального.
Загалом від червня нафта на світовому ринку виросла в ціні на чверть. На початок нового тижня зростання ціни на світових біржах начебто припинилося. Минулого понеділка тонна сорту WTI навіть подешевшала на 90 доларів. Однак на світовому ринку немає чітких сигналів, що вартість нафти зменшуватиметься й далі.
Підсумуємо. Напруженість зберігається, і, найімовірніше, вартість нафтопродуктів, яку підігрівають штучно, залишатиметься високою.