З ініціативою створення центрального органу влади, який би відповідав за сферу захисту дітей комплексно, ще у 2021 році виступили народні депутати, звернувшись до уряду з відповідною постановою.
Про створення Держдіти також вказано у висновках Тимчасової слідчої комісії на захист прав дітей, яка працювала у 2021—2022 роках, де саме відсутність центрального органу вказано як одну з причин провальної дитячої політики.
Народними депутатами протягом 2021—2023 років проведено велику кількість робочих зустрічей та нарад з чиновниками різних рівнів, доводячи необхідність та актуальність такого кроку. Особливо в умовах тих викликів, які додатково виникли у воєнний час.
Тиждень тому Кабмін здійснив уже другу спробу щодо створення Держдіти. І навіть затвердив положення.
Але чи запрацює ця структура?
Стаття 120 Конституції України чітко визначає, що організація, повноваження і порядок діяльності центральних органів виконавчої влади визначаються Конституцією України та законами України.
Тому нагадую, такий закон про повноваження служби також уже написано народними депутатами та навіть прийнято парламентом понад рік тому. Без цього закону Міністерство соціальної політики ризикує у своєму арсеналі мати ще один недієздатний, як і Нацсоцсервіснаслужба, орган. Бо наразі повноваження обох органів не визначені законами.
Вбачається, що подальше блокування Мінсоцом закону № 7087 може бути розцінено як небажання щось дійсно зробити заради дітей, бо створення служби Кабінетом Міністрів, без одночасного визначення законом повноважень цієї служби, — це лише відвернення уваги та намагання зробити імітацію діяльності.
Павло СУШКО, народний депутат України, голова Тимчасової слідчої комісії на захист прав дітей (2021—2022).