Заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко (на знімку) прокоментував ці зміни та розповів, як вони вплинуть на міжнародні перевезення.
«Правила перетину держкордону для українських водіїв міжнародних рейсів потребували змін уже досить тривалий час, зокрема, від моменту запровадження обмежень на виїзд за кордон після початку повномасштабного вторгнення. Це пов’язано з тим, що правила перетину державного кордону передбачали можливість виїжджати з країни однією вантажівкою лише одному водію. Для автобусів ця кількість становила максимум два водії.
Відтепер перевізники зможуть реєструвати на один виїзд вантажівки до двох водіїв, а автобуса — до трьох. Цього вимагали перевізники, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних вантажних та автобусних перевезень, адже наявність додаткового водія дає змогу оптимально скоригувати графіки праці та відпочинку, що, в свою чергу, позитивно вплине на безпеку пасажирів та водіїв. Крім того, це допоможе швидше виконувати замовлення на перевезення, у тому числі й щодо доставки гуманітарної допомоги», — зауважує Володимир Крейденко.
«Заборона виїзду для додаткових водіїв, яка діяла раніше, суперечила положенням Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР). Ця угода, до якої Україна доєдналася ще у 2005 році, має обов’язкові вимоги, що визначають необхідну кількість водіїв залежно від тривалості та кілометражу маршруту. Якщо такі норми порушуються, це є підставою для штрафу контролюючих органів як в Україні, так і за кордоном. Тому, зміни до Правил перетину держкордону, які вже набрали чинності, виправляють правову колізію, що існувала раніше, і позитивно вплинуть на міжнародні пасажирські та вантажні перевезення», — резюмує народний депутат.
Підготувала Ірина ШАТРОВА.