На розгляді в Комітеті Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури перебуває проект закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення безпеки на залізничному транспорті» (реєстр. № 9066), внесений народним депутатом, членом комітету Володимиром Крейденком (на знімку).
Основна мета документа — врегулювати питання стабільного щорічного фінансування, що виділяється підприємствами залізничного транспорту, незалежно від форм власності, на безпеку руху — у розмірі не менш як 1% від валового доходу за попередній рік (за аналогією з нормою з охорони праці, згідно з якою роботодавець зобов’язаний витрачати на охорону праці 1% від фонду оплати праці), а також — запровадження положень, які унеможливлять приймання на брухт елементів залізничної інфраструктури, що ставить під загрозу безпеку руху поїздів.
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про залізничний транспорт». Зокрема, вводяться поняття «ідентифікаційний номер», що присвоюється виробником деталей, агрегатів, вузлів залізничного рухомого складу з метою їхньої ідентифікації, а також — «новий транспортний засіб», що не має актів реєстрації уповноважених органів. Крім того, законодавство доповнюється нормами стосовно відповідності деталей, агрегатів, вузлів залізничного рухомого складу, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, вимогам безпеки руху та необхідності мати ідентифікаційний номер. А також встановлюється заборона використання вживаних деталей, агрегатів, вузлів залізничного рухомого складу при виробництві нових транспортних засобів.
Відповідний закон про залізничний транспорт доповнюється новою статтею, якою передбачається стале фінансування безпеки руху поїздів.
Крім того, законодавець пропонує доповнити статтю 4 Закону України «Про металобрухт» новими нормами стосовно порядку приймання на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту, деталей і вузлів залізничного рухомого складу. Тепер передбачається можливість приймання на брухт вказаних елементів лише від суб’єктів господарювання, при цьому виключно за наявності копії чи витягу з акту про списання такого майна з балансу та документів, що підтверджують його використання в господарській діяльності. Відповідно до запропонованих змін, перелік дозволених до здачі елементів інфраструктури залізничного транспорту, деталей і вузлів залізничного рухомого складу затверджується Кабміном.
Зазначимо, що одночасно з цим пропонується і внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за втручання в діяльність залізничного транспорту. Так, буде врегульовано питання кримінальної відповідальності за скуповування елементів залізничної інфраструктури, за підробку номерів деталей вагонів та локомотивів з метою їх омолодження, легалізації контрафакту, за використання вживаних деталей при виробництві вагонів та локомотивів. Запроваджується адміністративна відповідальність за пошкодження рухомого складу, а також за накладення предметів на залізничну колію. З цією метою законопроектом пропонується внесення змін до низки статей ККУ та доповнення цього кодексу новими статтями. Буде внесено корективи і до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Підготувала Ірина ШАТРОВА.