До ініціативи народного депутата Івана Крулька («Батьківщина») долучилися також його однопартієць Сергій Євтушок та представники фракції «Слуга народу» Віталій Безгін, Олександр Горобець та Олена Шуляк.
«На сьогодні базовий закон системи місцевого самоврядування не містить достатніх правових механізмів для виконання або делегування на конкурсній основі виконавчими органами місцевого самоврядування функцій замовника на будівництво об’єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об’єктів будівництва, що належать до комунальної власності», — наголошується у пояснювальній записці.
У документі зазначається також, що згідно із Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить власне (самоврядне) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально культурного призначення, житлових будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). Водночас відповідно до Закону
«Про регулювання містобудівної діяльності» замовник будівництва — це фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю (споруду) і має намір щодо виконання підготовчих або будівельних робіт.
«У разі виконання підготовчих (будівельних) робіт щодо багатоквартирного будинку замовником будівництва може бути об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або його управитель чи житлово-будівельний кооператив, який здійснюватиме утримання такого будинку на підставі рішення (договору) співвласників багатоквартирного будинку. Виходячи з зазначеної норми, конкретний суб’єкт визнаватиметься замовником будівництва за сукупністю обставин, передбачених у цій нормі. У той же час, частиною третьою статті 33 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що функції замовника на будівництво виконавчий орган місцевої ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації виконують безпосередньо або можуть делегувати їх на конкурсній основі генеральному підряднику в порядку, встановленому законодавством», — наголошують депутати.
Тож проектом закону пропонують віднести до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва делегування права на вчинення дій замовника будівництва, визначених законодавством, на підставі та у межах встановлених договором доручення. Також законопроектом удосконалено визначення терміна «замовник будівництва» та передбачено, що функції замовника може виконувати особа, якій делеговано право на вчинення дій із виконання підготовчих або будівельних робіт на підставі та у межах встановлених договором доручення.
За словами авторського колективу, реалізація законопроекту не потребуватиме додаткових витрат із Державного бюджету. Натомість прийняття документа розширить повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва.
Вл. інф.