З нагоди його початку в «Укрінформі» фахівці сфери транспорту та інфраструктури, Національної поліції обговорювали ситуацію з безпекою дорожнього руху в Україні, законодавчі ініціативи та зміни, що стосуються правил дорожнього руху, освітні програми для юних учасників руху, а також інші безпекові заходи.
— 41 відсоток зафіксованих цього року ДТП стався через переви-щення безпечної та встановленої швидкості руху, 23 відсотки — через порушення правил маневрування, 9 — через порушення правил проїзду перехресть, 6 — через порушення правил проїзду пішохідних переходів, майже 5 відсотків — унаслідок недотримання дистанції і керування у стані сп’яніння, — прокоментував сумну статистику правоохоронного відомства перший заступник начальника департаменту Патрульної поліції України Олексій Білошицький.
Також посадовець повідомив, що цього року вже відновлено роботу великої кількості камер автоматичної фіксації, які на початку повномасштабного вторгнення з технічних причин було вимкнено.
— Нині 215 камер контролю за швидкісним режимом вже відновлено, найближчим часом ми оголосимо про підключення нових камер. За 10 місяців цього року за порушення швидкісного режиму лише в автоматичному режимі було винесено 2 мільйони 164 тисячі постанов, — додав Білошицький.
P.S. У рамках 2-го етапу Тижня безпеки дорожнього руху в Україні відбудеться щорічна національна благодійна акція «Здай кров — врятуй життя» (до речі, з початку повномасштабного вторгнення потреба в донорській крові зросла на 40 відсотків). Тож усі небайдужі можуть долучитися до акції в усіх містах України в регіональних Центрах переливання крові.
Мовою цифр
За 10 місяців 2023 року, за даними департаменту Патрульної поліції, в Україні сталося 19 743 ДТП, в яких 2 492 особи (серед них 155 дітей) загинули, а 24 774 (3 993 дитини) — отримали травми.
Коментар законодавця
— У Верховній Раді питання безпеки руху постійно перебувають у центрі уваги. Ініціатив стосовно цього питання, справді, багато, — коментує відповідні законодавчі зусилля парламенту заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури народний депутат Володимир Крейденко (на знімку). — Одна з них стосується введення балів за порушення ПДР. Зізнаюся, що в цієї ініціативи чимало прихильників, але немало й тих народних депутатів, які не вважають за потрібне змінювати усталену практику покарання за порушення ПДР.
Я підтримую введення балів, аби можна було більш об’єктивно, зважено і відповідально підходити до дотримання правил дорожнього руху з боку водія.
Також обговорюємо з депутатами в межах роботи профільного Комітету і новації щодо зміни підходів до штрафів. Що мається на увазі? Сьогодні у разі перевищення швидкісного режиму, приміром, на 20 кілометрів, порушник сплачує штраф у розмірі 170 гривень, за на 50 кілометрів — 1700 гривень максимально... А якщо порушник «літає» зі швидкістю, наприклад, у столиці, понад 190—200 кілометрів на годину, то все одно сплачує максимальний штраф — 1700 гривень. Іншого фінансового обтяження у правовому полі не передбачено. А ми говоримо про те, що необхідно змінювати ці підходи. Я за такі порушення вводив би штрафи і до 20 тисяч гривень, аби такі зухвалі «гонщики» не випробовували міць своєї автівки в недозволених для цього місцях.
Фото зі сторінки депутата у Фейсбуці.