Увага до ситуації на кордоні неабияка.
Напруження на україно-польському кордоні зростає. Народний депутат Микола Княжицький на своєму ютуб-каналі проаналізував ситуацію за результатами нещодавньої поїздки до сусідньої Польщі та побаченого на власні очі. За словами парламентарія, польських протестувальників не так і багато. Але до них обіцяють приєднатися ще й місцеві аграрії.
«Це щонайменше дивно, адже польські сільгоспвиробники під час минулих протестів досягли бажаного та отримали великі дотації від польського уряду і ЄС. Приміром, українське збіжжя йде через Польщу винятково транзитом та майже не продається на території країни, — зазначає Микола Княжицький. — До всього, Україна останнім часом на чверть збільшила експорт із Польщі та посідає восьме місце серед польських імпортерів. Фактично ці протести — на шкоду польській економіці, але це питання лежить у політичній площині».
На думку Княжицького, колишній прем’єр-міністр і засновник партії «Громадянська платформа» Дональд Туск, який має шанс знову очолити уряд, у своїй передвиборній програмі зазначив, що новий польський уряд проводитиме жорстку проукраїнську політику. Очевидно, доведеться розпочати роботу не із позитивних новин, а з перемовин із польськими блокувальниками. Процес цей може затягнутися до кінця грудня.
«Ініціювала ці протести польська «Конфедерація свободи і незалежності», — стверджує Микола Княжицький. — Ця політична сила відома своєю проросійською позицією.
Через кордон доставляють велику кількість скрапленого газу, зокрема і польського виробництва. Таке враження, що ті, хто блокує кордон, працюють на росію, щоб загнати нас у капкан та ускладнити енергоспоживання перед загрозою ворожих обстрілів».
Так само важливо й те, що через кордон, крім фур із продуктами, перевозять озброєння чи комплектуючі до нього. Протестувальники зазначають, що військові вантажі пропускають.
«Очевидно, що на польсько-українських дорогах тепер здебільшого транспорт із військовим призначенням, — наголошує Микола Княжицький. — Так звані протестувальники оглядають такі вантажі та перевіряють документацію на них. російська розвідка могла лише мріяти про такий доступ до секретної інформації та легку ідентифікацію нашого транспорту під час руху. Вважаю, що це велика загроза нашій обороноздатності. Важливо ініціювати спільне засідання рад національної безпеки двох країн».
Тим часом 25 листопада команда Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури спільно з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників роздали 2500 тисячі літрів води, 1200 обідів та необхідні медикаменти водіям, що заблоковані перед пунктом пропуску «Дорогуськ — Ягодин».
«Нагадаємо, що минулого тижня Міністерство відновлення спільно з профільними асоціаціями та перевізниками створило Штаб допомоги українським водіям, — йдеться в офіційній інформації міністерства. — Його ключове завдання — забезпечити українських перевізників їжею, питною водою, медикаментами, допоки не буде відновлено стабільну роботу пунктів пропуску. Водночас міністерство ініціювало направлення моніторингових груп з боку Європейського Союзу на заблоковані пункти пропуску задля фіксації реальної ситуації на кордоні. Представники Мінвідновлення провели зустріч на кордоні з польською стороною для розблокування пунктів пропуску. За результатами перемовин заступника міністра Сергія Деркача та державного секретаря міністерства інфраструктури Польщі Рафала Вебера українською стороною вже було вирішено два порушені польськими колегами питання».
Фото прес-служби Мінвідновлення.