Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко під час просвітницького заходу до Дня Святого Миколая.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.
Адже всі ми потребуємо захисту і трошки дива. А надто — наші діти.
Привітання для малечі приготувала і Верховна Рада України.
Кожен сформував макет будинку, в якому б’ється серце української політики
Яка відмінність між конгресом, сенатом, парламентом і Верховною Радою України? Хто і коли в нашій країні може стати народним депутатом, які вимоги висуваються до кандидатів? Хто ще працює в стінах законодавчого органу влади, окрім самих парламентарів?
Відповіді на всі ці запитання діти знайшли не в сухих статтях законів — а творчо, разом із фахівцями Освітнього центру Верховної Ради.
Інтерактивний тренінг для дітей-переможців конкурсу патріотичного малюнка з прифронтових територій організували співробітники центру спільно з ГО «Петро і Мазепа». Представниця цієї громадської організації Зоя Шкурко розповіла, що завдяки такій акції у Київ змогли приїхати діти з прикордонних регіонів. «Спільно з Освітнім центром Верховної Ради України ми проводили конкурс дитячих малюнків, — зауважила волонтерка. — Їх надійшло більше тисячі від дітей із самого прикордоння. Деякі перебувають на відстані буквально семи кілометрів від ворожих територій. Здебільшого це діти із навчально-реабілітаційних центрів, центрів соціальних послуг, що опікуються дітьми-сиротами чи малозабезпеченими. Дуже важливо, що вони змогли приїхати сюди і з першоджерел дізнатися, як працює Верховна Рада».
У рамках заходу діти дізналися про роботу законодавчого органу влади, про те, як усе облаштовано в приміщенні парламенту, про функції народних депутатів та працівників Апарату. Із пластиліну кожен власноруч міг сформувати макет будинку, в якому б’ється серце української політики, де створюють закони, а найвищі посадовці звітують про їх виконання.
А тоді зустрілися зі Святим Миколаєм — кінологом Сил підтримки Збройних Сил України — та його бойовим псом Алмазом, який у реальному житті працює над розмінуванням територій.
«Ми намагалися той воєнний стан, в якому знаходяться нині діти, адаптувати, аби вони змогли відчути себе в більшій безпеці та захищеними. Діти завжди є дітьми», — каже Зоя Шкурко.
Маємо дбати про ментальне здоров’я нації
Так само вважає і народна депутатка від фракції «Слуга народу» Юлія Овчинникова, яка долучилася до волонтерів у їхній просвітницькій роботі і розповіла юним слухачам про обов’язки та навантаження народних депутатів. «Нині дуже важливо зустрічатися та мати змогу тепло спілкуватися і надавати психологічну підтримку нашим дітям», — наголосила парламентарка. За її словами, особливо важливо роз’яснювати дітям, як поводитися із вибуховими предметами — як себе убезпечити і як захистити. Надважливу роль у цьому відіграє і школа, і неформальна освіта, адже для дітей багато значить креативний підхід.
На народних депутатах лежить велика відповідальність
Маленький Євген одразу став улюбленцем аудиторії. Йому лише чотири роки — і на парламентський майстер-клас хлопчик приїхав із мамою Яною. Вона розповіла, що щойно дізнавшись про поїздку, малюк «замовив» собі сорочку і метелика, мовляв, «ми ж на свято». Незважаючи на вік, хлопчик був дуже уважним і зацікавленим.
«Раніше я про Верховну Раду не знав нічого, — каже 11-річний Єгор із Ромен, — а тепер дізнався, що тут є не тільки народні депутати, а й інші працівники, які виконують свою роботу». Його землячка, 14-річна Інна, теж задоволена поїздкою. Обіцяла всім удома розповісти, хто в якій частині приміщення Верховної Ради працює. Але можливість стати народною депутаткою в майбутньому рішуче відкидає: «На них лежить така велика відповідальність, і це мене дуже лякає».
17-річна Валерія розповідає: «Коли готувалася до поїздки у Київ, думала, що буде весело, так і сталося. Я хотіла отримати багато нової інформації і корисно провести час. Мої очікування навіть більше, ніж справдилися. Запам’ятається і Алмаз. Бо про пса Патрона всі вже знають. А Алмаз не менш крутий». Валерія вже досить доросла, тож і до візиту в Київ знала, як працює Верховна Рада, а от хто де перебуває у приміщенні, як технічно тут усе організовано — довідалася саме під час ліпки парламентської будівлі з пластиліну. Дівчинка ще остаточно не визначилася із вибором свого майбутнього фаху, каже, що буде або вчителькою, або обере щось пов’язане із медициною. А своїм ровесникам напередодні Різдвяних та Новорічних свят побажала добре вчитися і чекати Перемоги.
У кожному новорічному бажанні є місце слову «Перемога»
Інтерактивне заняття-терапію Освітній центр Верховної Ради України організував також і для дітей тих співробітників структурних підрозділів Верховної Ради, які боронять нашу країну.
Діти мали змогу поспілкуватися із Першим заступником Голови Верховної Ради Олександром Корнієнком, дізнатися, чим він опікується у парламенті, та привітати його з Миколаєм. А він, в свою чергу, розказав дітям історію про походження Святого Миколая та про те, як цей день відзначають у різних країнах. Перший віцеспікер подякував кожній дитині за батьків, які боронять наші землі, і поцікавився, чого вони хотіли би в подарунок від Святого Миколая. Звісно, побажання звучали різні, але спільним для них було слово «Перемога».
Надія СМІЯН.
Роботи дітей-переможців конкурсу патріотичного малюнка з прифронтових територій Чернігівської та Сумської областей.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
Народний депутат Юлія Овчинникова.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
Святий Миколай зі своїм чотирилапим помічником.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
Олена Кондратюк долучилася до просвітницького заходу
7 грудня Віцеспікерка українського парламенту долучилася до просвітницького заходу, організованого Освітнім центром Верховної Ради України у спеціальній загальноосвітній школі № 18 Дніпровського району Києва.
Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк під час відвідування спеціальної загальноосвітньої школи № 18 м. Києва.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
Цей заклад — спеціалізований для дітей із порушеннями слуху та тяжкими порушеннями мовлення — був відкритий ще у 1976 році. Зараз його очолює дефектолог-сурдопедагог, вчитель вищої категорії Наталія Федосєєва, і школа перетворилася на справді сучасний інтерактивний центр реалізації та життєствердження незвичайних дітей, які бачать усі барви навколишнього світу, але його звуки залишаються для них недосяжними. Коли ж ці діти переступають поріг закладу, тиша розступається, в їхньому житті з’являються звуки, слова, мелодії...
У цій школі урок для учнів 5—12-х класів провів Освітній центр Верховної Ради. З перекладом жестовою мовою фахівцям із парламенту допомагала перекладачка Ангеліна Бойко, дитина якої також навчається у школі. Малечі розповіли про історію українського парламентаризму, роботу народних депутатів, про державоустрій. Учні активно підказували, які існують в Україні гілки влади: законодавча, виконавча і судова.
Саме на цей урок і завітала Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк. Спілкування з дітьми відбувалося із сурдоперекладачем, однак це не завадило дискусії.
— Переконана, розповідь про законодавчу роботу народних депутатів та українського парламенту вам сподобалася, — звернулася до дітей Олена Костянтинівна. Сьогоднішніми лекціями учні задоволені, свої враження від почутого вони намагаються один поперед одного розповісти високоповажній гості. — Хотіла би вам побажати здоров’я, успіхів у знаннях, які ви здобуваєте у цій чудовій школі.
Навчанням у цьому закладі задоволені як учні, так і їхні батьки. Високий професіоналізм педагогів у комплексі з застосуванням інноваційних технологій дозволяє закладу сформувати інтелектуально-творчі особистості. А інтерактивні методи навчання тут поєднують з інформаційно-комунікаційними технологіями, що робить заняття насиченими та високоефективними. Для кожного уроку чи виховного заходу педагоги розробляють особливі презентації.
Класні кімнати закладу оснащені сурдотехнічним обладнанням, а центр слухо-мовної роботи — сучасними тренажерами «Світ звуків» та поліфонаторами. Навчання проходить із використанням комп’ютерних програм «Видима мова», «Світ звуків». Кабінет практичного психолога має «Сенсорну кімнату», яка організовує навколишнє середовище: тут є різного виду стимулятори, що впливають на органи слуху, зору, тактильні та вестибулярні рецептори людини. Тож усі освітні та реабілітаційні заходи, які проводяться в школі, дозволяють зняти в дитини відчуття фізичної неповноцінності, усунути комплекс меншовартості і сформувати впевненість у власних силах.
Додамо, що нині жоден просвітницький захід не обходиться без подяки нашим захисникам за можливість продовжувати вчитися. На цьому наголосила і Олена Кондратюк.
— Маємо подякувати нашим Збройним Силам за можливість навчатися, спілкуватися і обіймати одне одного, — каже Віцеспікерка.
Несподівано урок перериває звук сирени — лунає тривога. Усі йдуть до укриття. На дітей іще очікують вікторина, урок ліплення та спілкування з гостями. Навчання триває... Як триває і життя українців в Україні...
Керівниця Освітнього центру
Верховної Ради України Олена Костинюк (на знімку внизу — друга праворуч):
«Цей тиждень став знаковим для Освітнього центру. Вперше Україна святкує День Святого Миколая і День Збройних Сил разом. Вперше до нас на захід завітав кінолог і його бойовий пес, аби привітати діточок. Уперше чи не все керівництво Верховної Ради взяло участь у всіх наших заходах. Уперше — для Освітнього центру — ми провели урок для діточок із порушеннями слуху і мовлення. Ми радіємо, що можемо долучити таких гостей до наших івентів, і тішимося, що можемо зробити діточок трохи щасливішими на такі особливі свята, коли кожному потрібне теплота і турбота».
Ірина ШАТРОВА.
Під час просвітницького уроку з елементами образотворчого мистецтва.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.