Загалом на ігри для мобільних пристроїв в 2022 році користувачі витратили 110 мільярдів доларів США. Це трохи менше в порівнянні з 2021 роком, але з огляду на намагання людей економити на розвагах через інфляцію та низку потрясінь, які приніс рік минулий, такі цифри є цілком обнадійливими. І в майбутньому експерти прогнозують поступове зростання ринку та продовження процесу завоювання ним світу.

Число встановлених ігор в 2022 році зросло до 90 мільярдів, що більше на 8% в порівнянні з попереднім періодом. Кожну третю гру завантажили в Китаї, загалом же жителі країни встановили трохи більше 31 мільярду ігор, тим самим зайнявши перше місце в рейтингу за показниками. До числа лідерів за кількістю користувачів мобільних ігор також входять США, Індія, Бразилія.

Ігри, що принесли найбільший прибуток розробникам

Незважаючи на деякий спад інтересу до гіперказуальних ігор, вони все ще залишаються найбільш популярними. Простий геймплей, зрозумілий інтерфейс, відсутність складних інструкцій чи стратегій, можливість грати в будь-яку вільну хвилину та велике різноманіття напрямків – те, що приваблює гравців різного віку, від 6-7 років до 80 та більше. Проте такі ігри часто безкоштовні і монетизація відбувається лише завдяки рекламі.

Як розповідають експерти Ua1, найбільш прибутковими в 2022 році стали рольові ігри – вони принесли розробникам більше 25 мільярдів доларів. Стратегії дали 12 мільярдів прибутку, головоломки типу «три-в-ряд» - майже 9. Більше всього грошей компаніям-розробникам принесли: гра в жанрі «бойова арена» Honor of Kings, головоломка Candy Crush Saga (якій часто надають перевагу представники старшого покоління) та рольова гра Genshin Impact.

Також в десятку лідерів увійшли PUBG Mobile, Coin Master, Romance of the Three Kingdoms: Strategy Edition та Roblox, які в 2022 році принесли менший прибуток в порівнянні з попередніми роками, проте все одно залишаються в ТОПах. Як і всім відома гра Pokémon Go, що продовжує користуватися популярністю у геймерів всього світу.

Цікава статистика щодо демографії та поведінки геймерів

У світі все ще прийнято вважати, що мобільні ігри – розвага виключно для дітей та підлітків. Проте дані досліджень руйнують стереотипи і змушують зрозуміти, що сьогодні в ігри на смартфоні грають більше 3 мільярдів людей на планеті, а тому аудиторія проєктів надзвичайно різноманітна.

Хто сьогодні грає в мобільні ігри:

1. Жінок серед геймерів на 10% більше, ніж чоловіків. Дами приділяють розвазі більше часу, ніж представники сильної статі, частіше витрачають кошти для купівлі додаткових послуг чи опцій, з більшим ентузіазмом поринають в ігрові метавсесвіти.

2. Більше половини гравців – це люди старше 34 років, в середньому ж вік геймера дорівнює 36 рокам. Проте активними користувачами додатків є як підлітки, так і люди з покоління бейбі-бумерів (старше 70). 30% тих, хто регулярно грає в мобільні ігри – люди старше 45 років.

3. Вподобання за віковими категоріями: геймери покоління Z (люди, які народилися між другою половиною дев'яностих та другою половиною двохтисячних.) завантажують королівські битви та МОВА; міленіали надають перевагу стратегіям, пригодницьким сюжетам, RPG; гравці віку покоління Z більше люблять шутери, спортивні ігри. Також, як і бейбі-бумери, часто завантажують головоломки.

Ринок мобільних ігор продовжує розвиватися. І, незважаючи на невелику просадку в 2022 році, прогнози експертів на 2023 та подальші роки досить обнадійливі: очікують активного розвитк сучасних технологій, збільшення прибутків та кількості користувачів, а також поступовеого залучення геймерів з ПК та консолей до ігор на смартфонах шляхом створення мобільних версій відомих продуктів.

Студія розробки ігор UA1 Lviv Games запрошує до співпраці українських спеціалістів, пропонуючи гарні умови та цікаві проєкти. Офіси компанії розташовані в Україні та на Мальті. За посиланням можна дізнатися більше про актуальні вакансії та деталі.