Його реалізують у Кривому Розі в межах українсько-німецької програми «Розширений соціальний діалог у Дніпропетровській області» та проєкту «ЕХАМ Дніпро» за підтримки Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини.

Так, на базі міської гімназії № 51 запрацював перший пересувний інтерактивний музей, у якому зібрано 30 експериментальних станцій з магнетизму, гравітації та багатьох інших цікавих наукових явищ. Завдяки стендам-станціям дитина зможе самотужки розпочати вивчення законів природи.

Як розповіли в міськраді, протягом січня — серпня на базі експериментальних закладів STEM-спрямування у місті обладнають 37 станцій проєкту для проведення дослідів. Вони з’являться у багатьох ліцеях та гімназіях, в Університеті ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» та на Станції юних техніків.

«Цей проєкт — відкриття і для освітянської спільноти, і для наших учнів. На таких станціях діти можуть разом гратися, експериментувати і в цій грі відкривати для себе певні поняття фізики. Нині, коли школярі навчаються дистанційно, це надважливо. Основна філософія проєкту полягає в тому, що учителі не надають їм готових інструкцій і пояснень. Ці станції дають можливість дітям досліджувати питання магнетизму, оптики, статики, динаміки», — розповіла заступник директора гімназії № 51 Ганна Новікова.

«Прагнемо відволікти дітей від комп’ютерного, віртуального світу і повернути до реального життя, зацікавити явищами природи, — зазначає голова Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв. — Ця ініціатива є складовою глобального проєкту, який реалізується німецькими партнерами сім років поспіль і стосується розвитку соціального діалогу на Дніпропетровщині. А це — багатогранна діяльність, зокрема профорієнтація дітей».

Заступник міського голови Сергій Мілютін зауважив, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається дефіцит технарів. Тому в місті розвивають STEAM-освіту, спрямовану на поєднання технічної освіти і творчості.

STEAM-освіта запроваджена у 20 гімназіях, ліцеях та закладах позашкільної освіти міста. Розвивають такі напрями: програмування, штучний інтелект, комп’ютерне моделювання, робототехніка, інженерія, тривимірне моделювання; створюють інтегровані підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу.

«Залучаємо до цього процесу і міжнародних партнерів. За їх підтримки у місті вже відкрито 30 діджитал та творчих просторів. Робимо ремонти, облаштовуємо укриття, а партнери надають обладнання, — наголосив голова

Ради оборони міста Олександр Вілкул. — У місті навчаються понад 60 тисяч дітей, з них майже три тисячі з числа внутрішньо переміщених осіб. Цей проєкт буде дуже корисним і цікавим юним криворіжцям, адже такі модельні станції з’являться у кожному закладі».

Додамо, що оригінальну освітню методику, використану для створення інтерактивного музею, розробив науковець з Німеччини — фізик, професор університету з Фленсбурга Луц Фіззер. Методика успішно впроваджується в школах Німеччини та інших європейських країн.

Дніпропетровська область.

Фото Криворізької міської ради.