Там провели психологічну школу та круглий стіл «Професійна орієнтація та психологічна підтримка учнів: виклики часу, тенденції, підходи». Організатором заходу стала комунальна установа Тернопільської обласної ради «Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області».
Центр активно налагоджує дієву співпрацю та реалізовує спільні освітні проекти із закладами та установами освіти області.
Так, разом із кафедрою психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка вже третій рік поспіль втілюється інноваційний проект «Психологічна школа «Пізнай себе» для учнів старших класів. Він допомагає підвищити психологічну грамотність в учнівських колективах та реалізувати програми профорієнтаційної роботи. Школа передбачає й заняття психологічного спрямування.
— З огляду на актуальність забезпечення ефективної підготовки старшокласників до професійного самовизначення, налагодження співпраці та обміну досвідом між науковцями та працівниками психологічної служби області важливо звернути увагу на нові виклики, які зумовлені змінами в житті країни, — переконана керівниця Центру аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області Тетяна Четвертак.
До дискусії долучилися практичні психологи та координатори психологічної школи на місцях, науковці університету, представники місцевого самоврядування. Депутатка Тернопільської обласної ради Ірина Шумада зазначила, що вибір професії — важливе і відповідальне рішення, яке багато в чому визначає подальший життєвий шлях людини. А вдалий вибір професії — це запорука впевненості, одна з головних умов щастя й усвідомлення власної цінності в соціумі:
— Війна, яку російська федерація розпочала та веде проти України, кардинально змінила ринок праці. Інтелектуальні професії поступаються робітничим, потрібними стають фахівці, які працюватимуть на відбудову зруйнованої інфраструктури, відновлення економіки. Докорінна модернізація українського суспільства відбувається в умовах окупації росією значної частини території, соціально-економічної невизначеності, появи низки нових і зникнення звичних професій, що утруднює реалізацію життєвих планів молоді. Тому не тільки освітяни, а й влада на місцях відповідальна за збереження української освіти й науки, підготовку майбутньої еліти нації, працівників соціальної, гуманітарної сфери, тих, хто має вирішальний вплив на економічну національну безпеку України.
Учасники круглого столу дійшли висновку, що важливі не тільки якість і обсяг засвоєних професійних компетентностей, а головним чином пошук здібностей, талантів у дітей та молоді, розвиток їхніх сильних сторін, реалізація унікальних можливостей. Формування особистості, здатної до реалізації своїх можливостей, морально і фізично сильної, соціально стійкої й одночасно мобільної, спроможної адаптуватись, контролювати й змінювати власну поведінку в мінливих життєвих обставинах, — це завдання на найближчий час.
Фото Тернопільської обласної ради.