На останньому засіданні парламентського Комітету з питань транспорту та інфраструктури (на знімку) розглянули майже десяток нагальних питань.
На виконання контрольної функції комітету обговорили ситуацію на польсько-українському кордоні, яка виникла внаслідок блокування руху вантажного транспорту польськими фермерами та автоперевізниками. З цього питання доповідав заступник міністра розвитку громад, територій та ін-фраструктури Сергій Деркач.
— Ситуація на польсько-українському кордоні внаслідок блокування пунктів пропуску з боку польських перевізників і аграріїв продовжує залишатися критичною, — зазначив у дописі на своїй сторінці у Фейсбуці член комітету народний депутат Сергій Вельможний. — Щомісячно українські виробники сільськогосподарської продукції та власники вантажного транспорту отримують збитки у розмірі майже 300 мільйонів євро через неможливість виїзду в Польщу. Найбільш важливим є те, що фактично у Польщі осідає лише декілька відсотків від загальної кількості продукції, яка експортується з України. Решта їде далі, зокрема, в країни Азії, Африки тощо.
Вимоги польських мітингувальників залишаються незрозумілими, і, як припускають українські парламентарії, ймовірно, тут не обійшлося без «зовнішнього впливу».
Незважаючи на критичність ситуації, керівник профільного міністерства на засідання комітету не з’явився. Однак народні депутати обговорили шляхи вирішення питання, запропонувавши плани «А», «B» і «С», які можна реалізувати заради покращення ситуації.
Протокольно, за результатами розгляду, Комітет Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури вирішив звернутися до Кабінету Міністрів із рекомендацією вжити всіх невідкладних та вичерпних заходів щодо проведення переговорів з Європейською стороною для позитивного вирішення питання стосовно продовження ще на один рік дії Угоди між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом. Також народні депутати звернуться до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури щодо надання комітету покрокового плану дій, спрямованого на вирішення ситуації, із зазначенням різних можливих сценаріїв розвитку цієї ситуації та вжиття у зв’язку із цим відповідних заходів з боку України.
— Заслухали звіт Голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Лященка щодо роботи у 2023 році та планів на 2024 рік, а також звіт очільника Укртрансбезпеки Євгена Зборовського. Жваве спілкування відбулося і з головою Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Мустафою Найємом щодо питань погашення кредитних зобов’язань та виділення коштів на утримання та ремонт автомобільних доріг як складової критичної інфраструктури, — повідомив на своїй сторінці у Фейсбуці голова Комітету з питань транспорту та інфраструктури Юрій Кісєль.
Досить дискусійним був і розгляд питання стосовно роботи столичного метрополітену. Нагадаємо, що рух метро між станціями «Либідська» та «Деміївська» було зупинено внаслідок підтоплення тунелю ще 8 грудня минулого року. Першочергово підрядник обіцяв розробити проектну документацію та почати роботи з відновлення за два місяці.
Минуло вже три місяці, а проекту й досі немає, зазначалося на засіданні профільного парламентського комітету.
«Було обіцяно, що синя гілка метрополітену почне функціону-вати повноцінно через пів року, але вже зараз зрозуміло, що цього не станеться. Проте КП «Київський метрополітен» підписав ще одну угоду з тим само підрядником на виділення додаткових коштів на реконструкцію підтопленого тунелю метро. З бюджету виділено ще понад 20 мільйонів гривень, а результату — нуль (!)», — підкреслив у повідомленні на своїй сторінці у Фейсбуці член комітету народний депутат Олександр Сухов.
Окрім вищезазначених, на засіданні комітету також розглянули питання реорганізації обласних служб відновлення та розвитку інфраструктури, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури; про створення в Комітеті з питань транспорту та інфраструктури робочої групи щодо проблемних питань, технічного стану метрополітенів України та перспектив їх розвитку та низку інших.
— Працюємо й надалі заради Перемоги України!, — резюмував очільник комітету Юрій Кісєль.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.