Особливості вступу на навчання з ТОТ та прифронтових територій у 2024 році

МОН інформує про особливості вступної кампанії 2024 року на бакалавра (магістра ветеринарного, медичного та фармацевтичного спрямування) для осіб, які зареєстровані на тимчасово окупованій території або в населених пунктах, де ведуться активні бойові дії станом на 1 липня 2024 року.

Існують спеціальні умови участі в конкурсному доборі на навчання для здобуття вищої освіти, а також спеціальні умови вступу на навчання за державним або регіональним замовленням (квота-2).

University Startup World Cup 2024: відкрито набір заявок для українських студентів-інноваторів

Український фонд стартапів за підтримки МОН України та партнерів оголошує про відкриття реєстрації на University Startup World Cup 2024. Це можливість представити стартап на міжнародній арені та позмагатися за звання найкращого університетського проєкту у світі.

Проєкт повинен бути в одній із категорій:

GREEN — робимо нашу планету і суспільство стійкішими та екологічно чистішими.

SOCIAL — рішення, які допомагають людям на місцевому та глобальному рівнях.

DIGITAL — усе від програмного забезпечення до фінансових послуг і нових платформ.

PRODUCT — пристрій / прототип, який покращує функціональність або допомагає клієнтам.

HEALTH — оптимізація індустрії охорони здоров’я, збереження життя та здоров’я.

Для участі потрібно заповнити заявку на сайті організаторів до 23 червня.

Визначення фіналіста відбудеться 25 червня, а фінал — у жовтні в Данії для early stage стартапів та в листопаді в Китаї для growth stage стартапів.

Долучайтесь!

Здійснено відбір національних контактних пунктів програми ЄС «Горизонт Європа»

МОН інформує про сформований перелік національних контактних пунктів (НКП) програми ЄС «Горизонт Європа». Це здійснено у межах заходів, спрямованих на посилення участі українських учасників у Рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» за підсумками конкурсного відбору.

Нагадуємо, конкурсний відбір НКП оголошувався з 8 квітня з продовженням за деякими напрямами до 16 травня 2024 року. За підсумками було отримано 46 заявок. У конкурсі взяли участь представники 39 установ та організацій, 26 з яких — заклади вищої освіти, 5 — наукові установи Національної академії наук, 8 — інші державні установи та громадський сектор.

Мережа національних контактних пунктів буде охоплювати 22 НКП у 14 закладах вищої освіти, 4 наукових установах Національної академії наук та 2 державних установах, підпорядкованих МОЗ та Міндовкіллю.

Водночас НКП програми «Горизонт Європа» працюватимуть у 12 населених пунктах у межах 10 областей України. З 22 НКП 6 мали досвід виконання таких функцій за програмою «Горизонт 2020».

Дніпровський національний університет створивбезпечний хаб для складання ЄДКІ для студентів

У Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара створили безпечні умови для проведення Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) для здобувачів вищої освіти медичних спеціальностей. Іспит складали 140 студентів з чотирьох закладів вищої освіти.

79 випускників факультету медичних технологій діагностики і реабілітації ДНУ та 61 здобувач освіти з університетів Харкова, Запоріжжя та Дніпра проходили письмове тестування в облаштованому бомбосховищі університету.

Цього року ЄДКІ проходив у складних умовах воєнного часу: для забезпечення безпечних умов у ДНУ обладнали сховище відповідно до вимог організаторів. Зокрема, забезпечили гарне освітлення, відеозапис процедури та місце для зберігання особистих речей.

Іспит організував Центр тестування при МОЗ України у формі письмового тестового контролю.

Ухвалено рішення про присудження Премії Кабінету Міністрів за розроблення і впровадження інноваційних технологій

13 червня 2024 року на засіданні Уряду ухвалено проєкт розпорядження «Про присудження Премії Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій». Премію Кабінету Міністрів України в розмірі 200 тисяч гривень отримають два авторські колективи таких робіт-переможців:

«Інноваційні технології підвищення ефективності вогневого ураження»;

«Інноваційні технології діагностики та лікування найпоширеніших ендокринних і гормонозалежних захворювань».

Премію Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій присуджують щороку за особливі досягнення в розробленні та впровадженні інноваційних технологій у виробництво і виведення на ринок національної інноваційної продукції.

Розпорядження Кабінету Міністрів України про присудження Премії є підставою для вручення дипломів лауреатів та здійснення виплати грошової винагороди.

Заощадження електроенергії в закладах освіти: додаткові роз’яснення

Через ворожі обстріли значну частину енергетичної інфраструктури України пошкоджено. Щоб стабілізувати її роботу, важливо економно та відповідально споживати електроенергію.

Саме тому Міністерство освіти і науки України оприлюднило рекомендації для закладів освіти щодо заощадження електроенергії: йдеться про обмеження використання кондиціонерів і зовнішнього освітлення.

Такі вимушені заходи закладено в розпорядженні Кабінету Міністрів України.

Водночас у пріоритеті — безпека учасників освітнього процесу, зокрема з урахуванням особливостей його проведення. Тому МОН надає важливі уточнення та додаткові роз’яснення про запровадження заходів енергозбереження:

1. Під час підготовки та проведення НМТ, ЄВІ, ЄФВВ, ЄДКІ, інших масових екзаменаційних / тестових випробувань у приміщеннях зі значними скупченнями людей (зокрема вступників) встановлено винятки щодо обмеження використання кондиціонерів.

2. Безперебійне функціонування кондиціонерів і вентиляційного обладнання є обов’язковим в укриттях закладів освіти, де перебувають діти, студенти, персонал і цивільні особи під час повітряних тривог.

3. Заклади освіти повинні забезпечувати безпеку освітнього середовища та дотримання санітарних норм. Зокрема, у теплу пору року доцільно проводити заняття з прочиненими вікнами в режимі провітрювання.

Важливо відповідально ставитися до енергозбереження, разом з тим гарантувати безпеку та належні умови для здобувачів освіти в межах наявних ресурсів і можливостей енергосистеми.

Як розрахувати свій конкурсний бал під час вступу?

Розрахувати свій бал можна за допомогою онлайн-калькулятора на офіційному сайті вступної кампанії.

Для цього необхідно:

1. Заповнити поля з балами вступних випробувань (НМТ / ЗНО) та відповідними коефіцієнтами для обраної спеціальності. Переглянути коефіцієнти можна в додатку 7 до Порядку прийому.
Для НМТ/ЗНО всіх років діють коефіцієнти 2024 року.

2. Якщо вступ передбачає творчий конкурс, то додатково заповніть поле «Вступне випробування 5» з відповідним коефіцієнтом із додатка 7.

3. Якщо вступаєте за напрямами аграрних наук, економіки та управління на основі НРК5 і складали або реєструвалися на БЄФВВ, заповнюйте поле «Вступне випробування 6» із ваговим коефіцієнтом 1.

4. Зазначте суму додаткових балів (якщо маєте такі):
від 0-10 — за успішне закінчення в рік вступу підготовчих курсів ЗВО для вступу до нього на спеціальності, яким надається особлива підтримка (додаток 6);

10 — заповнюють призери та переможці чемпіонатів Європи та світу з олімпійських видів спорту (зокрема серед школярів), Всесвітньої гімназіади, чемпіонатів України (з олімпійських видів спорту) під час вступу на спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)» та «Фізична культура і спорт».

5. У наступних полях змініть значення коефіцієнтів (якщо потрібно):
регіональний коефіцієнт — якщо обраний ЗВО розташований у Запорізькій, Миколаївській, Одеській, Сумській, Харківській, Чернігівській (1,07) або Дніпропетровській, Полтавській областях, а також Бучанському районі Київської області (1,04);галузевий коефіцієнт — 1,02, якщо подаєте заяви з пріоритетностями 1 та 2 на спеціальності, яким надається особлива підтримка (додаток 6 до Порядку прийому).

6. Після заповнення всіх полів натисніть «Розрахувати» — калькулятор видасть підсумковий конкурсний бал.

МОН затвердило систему перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Раніше школи не мали чітких шкал відповідності українських і закордонних оцінок. Наразі відповідні рекомендації з’явилися.

У таблиці представлено 25 країн, зокрема США, Німеччину, Польщу, Італію та Францію. Для решти випадків є загальна таблиця переведення оцінок. Також МОН рекомендує завжди виставляти оцінку на користь дитини.

Новації допоможуть безперебійно продовжити навчання в Україні після повернення. Учні можуть скласти річне оцінювання перед новим навчальним роком із перезарахуванням результатів з-за кордону.

Нижня Саксонія передала Миколаївщині десять автомобілів для перевезення школярів

11 червня 2024 року, під час Міжнародної молодіжної конференції в рамках IdeenExpo-2024, відбулася символічна передача одного з десяти автомобілів Volkswagen Multivans школярам із Миколаєва від землі Нижня Саксонія.

Ці автівки будуть перевозити дітей із сільської місцевості області до центральних шкіл, обладнаних укриттями.

У МОН підготовлено модельну навчальну програму інтегрованого курсу «Захист України»

Міністерством освіти і науки України підготовлено модельну навчальну програму інтегрованого курсу «Захист України» для 10—11-х років навчання, яка є важливим кроком на шляху до трансформації допризовної підготовки в початкову загальновійськову підготовку та оновлення підходів до викладання навчального предмета «Захист України» в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.

Метою інтегрованого курсу «Захист України» є формування національної та громадянської ідентичності, громадянської стійкості та оборонної свідомості здобувача профільної середньої освіти, здатного виявляти свою національну та громадянську ідентичність у повсякденному житті і в умовах негативних зовнішніх впливів та готовність до захисту незалежності та територіальної цілісності України, конституційних засад державного ладу, національних інтересів і суспільно-державних (національних) цінностей України.

Оновлена програма «Захисту України» складатиметься з 6 модулів.

Хлопці та дівчата вчитимуться разом. Поділ на групи відбуватиметься не за статтю, а для відпрацювання певних навичок.

У грудні 2023 року на оновлення навчального предмета з державного бюджету виділено 1,74 мільярда гривень, які будуть спрямовані на підвищення кваліфікації вчителів предмета «Захист України», закупівлю комп’ютерного обладнання для навчальних кабінетів та засобів навчання, за допомогою яких здобувачі освіти набуватимуть практичних навичок: стрілецькі тренажери, аптечки, навчальні дрони, медичні манекени тощо.

Обіди для понад 90 тисяч школярів: ВПП ООН підтримує реформу шкільного харчування

Цьогоріч Всесвітня продовольча програма ООН (ВПП) допомогла надати 5,6 млн гарячих обідів для понад 90 тис. дітей початкових класів — завдяки фінансуванню уряду Франції та приватних донорів. Програму реалізують у межах реформи шкільного харчування, яку започатковано першою леді Оленою Зеленською та МОН.

У межах програми шкільного харчування ВПП фінансує 30% вартості щоденного гарячого харчування дітей у 673 школах України. Школи витрачають кошти на поліпшення якості харчування або на зменшення витрат батьків. За цей навчальний рік ВПП перерахувала школам-учасницям понад 
66 мільйонів гривень.

Програма реалізується в Київській, Львівській, Закарпатській, Тернопільській, Хмельницькій, Чернігівській, Чернівецькій, Черкаській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Сумській та Вінницькій областях. Їх відібрали за низкою критеріїв, серед яких кількість внутрішньо переміщених родин і рівень продовольчої безпеки.

Відбулося апробаційне проведення ЄДКІ за спеціальністю 271 «Морський та внутрішній водний транспорт» для здобувачів фахової передвищої освіти

11 червня 2024 року відбулося апробаційне проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) за спеціальністю 271 «Морський та внутрішній водний транспорт» для спеціалізацій 271.01 «Навігація та управління морськими суднами»; 271.02 «Управління судновими технічними системами і комплексами»; 271.03 «Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики» для здобувачів фахової передвищої освіти.

Метою ЄДКІ є вимірювання та оцінювання результатів навчання, досягнутих здобувачем освіти, та перевірка професійної компетентності фахівця відповідно до вимог Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року.

В апробаційному ЄДКІ взяли участь 299 осіб із семи закладів освіти. Явка здобувачів — 88% від зареєстрованих на іспит.

До 20 червня поточного року заклади освіти мали отримати індивідуальні результати апробаційного ЄДКІ.

Освітній застосунок Мрія тестують у 40 школах

Міністр цифрової трансформації України в ефірі телемарафону повідомив, що освітній застосунок Мрія наразі тестують у 40 школах.

Цей мобільний застосунок — революційний проєкт для української освіти. Для вчителів він долає бюрократію, вивільняє час для розвитку. Для батьків не тільки дає змогу бачити оцінки дітей, а й допомагає знайти точки дотику. Дітям дозволяє взаємодіяти з будь-яким освітнім контентом у кілька кліків, легко відстежувати домашні завдання, безпечно спілкуватися. Загалом Мрія розв’язує 3 головні проблеми: доступніша освіта; краще взаєморозуміння між батьками, дітьми та вчителями; розуміння, як далі реформувати систему освіти.

Уряд ухвалив національну стратегію для забезпечення якісного інклюзивного навчання

Міністерством освіти і науки України розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційний план з її реалізації на 2024—2026 роки. 7 червня 2024 року акт підтримано на засіданні Кабінету Міністрів України.

Мета Національної стратегії — створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.

Ключовою проблематикою на сьогодні є недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище, нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах, низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.

Реалізація Плану заходів передбачає: вдосконалення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, створення інклюзивного середовища у закладах освіти, їх ресурсне забезпечення та підвищення компетентностей педагогів.

Ухвалення Національної стратегії сприятиме впровадженню інклюзивного підходу та забезпеченню рівного доступу до якісного навчання в Україні відповідно до найкращих практик.

Понад 150 тисяч учнів об’єднав всеукраїнський фізкультурно-оздоровчий захід «Рух — це здорово»!

З 25 травня по 9 червня 2024 року Україною прокотилася хвиля спортивного драйву та єднання — Всеукраїнський фізкультурно-оздоровчий захід «Рух — це здорово».

Традиційно на початку червня, з нагоди Міжнародного Дня захисту дітей, в Україні відбувається калейдоскоп змагань, руханок, флешмобів та інших активностей. Цьогоріч захід знову став справжнім святом спорту та здорового способу життя для тисяч українських школярів.

Ініціаторами та організаторами є Комітет з фізичного виховання і спорту МОН України та Українська федерація учнівського спорту. Головна мета — не лише запалити в юних серцях любов до спорту, а й подарувати їм незабутні емоції, зміцнити фізичне та емоційне здоров’я, а також виховати справжній командний дух.

До змагань долучилися понад 150 тисяч учнів з 23 областей України та Києва.

Упродовж двох тижнів наша країна перетворилася на справжню арену спортивного азарту. У школах, на центральних площах, у парках та на спортивних майданчиках вирували змагання з різних видів спорту, естафети, руханки, Cool Games, «Козацький гарт», рухливі ігри, флешмоби, челенджі та інші цікаві активності.

3793 заклади освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано

Станом на 9 червня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю, про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

Фото з відкритих джерел.