Комітет з питань правової політики розглянув на своєму засіданні 4 липня 2024 року проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо фінансового забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (реєстр. № 11254 від 13 травня 2024 року), поданий народним депутатом України Д.В. Масловим та іншими народними депутатами України, а також альтернативний проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законодавчих актів України щодо фінансового забезпечення діяльності органів суддівського врядування (реєстр. № 11254-1 від 24 травня 2024 року), поданий народним депутатом України С.О. Демченком.

Згідно з пояснювальною запискою до Законопроєкту за реєстр. № 11254 його метою є надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України статусу головного розпорядника коштів Державного бюджету України.

Для досягнення зазначеної мети авторами Законопроєкту запропоновано внести зміни до статей 148 та 152 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», якими передбачити, зокрема, що функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності ВККС України та Національної школи суддів України здійснює ВККС України.

Метою законопроєкту (реєстр. № 11254-1) є надання Вищій раді правосуддя статусу головного розпорядника коштів Державного бюджету України стосовно ВККС України та НШС України для спрощення системи правовідносин між органами суддівського врядування та підвищення ефективності їхньої взаємодії з іншими суб’єктами фінансових правовідносин, у тому числі й міжнародними. Для досягнення зазначеної мети автором Законопроєкту запропоновано внести зміни до статей 148 та 152 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», статті 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя», якими передбачити, що функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності ВККС України та НШС України здійснює ВРП.

Обговоривши положення законопроєктів, Комітет з питань правової політики прийняв рішення рекомендувати парламенту включити до порядку денного одинадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання проєкти законів за реєстр. № 11254 та № 11254-1, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу проєкт Закону за реєстр. № 11254, у зв’язку з чим проєкт Закону за реєстр. № 11254-1 відхилити.

Комітет розглянув пропозиції і поправки, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проєкту Закону про внесення змін до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ (реєстр. № 10244), прийнятого парламентом за основу.

До другого читання від суб’єктів права законодавчої ініціативи надійшла 21 поправка і пропозиція щодо вдосконалення окремих положень Законопроєкту, а також Комітет запропонував додатково 1 правку. Отже, порівняльна таблиця містить 22 поправки і пропозиції, за результатами розгляду яких Комітетом враховано 4 (в тому числі враховано частково), а 18 — відхилено.

Розглянувши законопроєкт, підготовлений до другого читання, Комітет рекомендує Верховній Раді України проєкт Закону за реєстр. № 10244 прийняти в другому читанні та в цілому в редакції, запропонованій Комітетом.

Члени Комітету також розглянули пропозиції і поправки, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проєкту Закону про внесення змін до статті 155 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо організації роботи судів (реєстр. № 11283), поданого народним депутатом України Д.В. Масловим та ін.

Зазначеним проєктом пропонується внести зміни до статті 155 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», якими передбачити порядок призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника апарату суду у разі відсутності у такому суді суддів, які здійснюють правосуддя, а також покладання на нього адміністративних повноважень голови суду в частині представництва такого суду як органу державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами.

Прийняття законопроєкту сприятиме врегулюванню деяких питань організації роботи судів та створення належних умов для їх функціонування, гарантованих Конституцією України.

За результатами розгляду, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України проєкт Закону про внесення змін до статті 155 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» що-
до організації роботи судів (реєстр. № 11283) прийняти в другому читанні та в цілому в редакції, запропонованій Комітетом.

Комітетом розглянуто до другого читання проєкт Закону про внесення змін деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль (реєстр. № 9462 від 6 липня 2023 року), поданий народними депутатами України Д.В. Масловим, М.О. Стефанчуком та ін.

До положень законопроєкту суб’єктами законодавчої ініціативи було подано 303 поправки і пропозиції. З урахуванням запропонованих Комітетом пропозицій, до другого читання підготовлено Порівняльну таблицю, яка містить 305 поправок і пропозицій, за результатом розгляду яких пропонується 81 поправку врахувати (в тому числі врахувати частково, врахувати редакційно), 224 поправки відхилити.

Обговоривши положення законопроєкту та подані до них пропозиції, Комітет з питань правової політики вирішив рекомендувати Верховній Раді України проєкт Закону про внесення змін деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль (реєстр. № 9462 від 6 липня 2023 року), поданий народними депутатами України Д.В. Масловим, М.О. Стефанчуком та іншими народними депутатами України, прийняти в другому читанні та в цілому у редакції, запропонованій Комітетом.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

Фото з відкритих джерел.