Саме цей підхід дає нам змогу зберігати двопартійну підтримку, тож надалі Україна буде працювати так само.
Про це заявив народний депутат, голова парламентської фракції «Слуга Народу», член парламентського Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки Давид Арахамія, який є головою парламентської групи дружби США - Україна.
«Щоб зберегти двопартійну підтримку, ми завжди їдемо з будь-якого питання спочатку до демократів, а потім до республіканців. На наступне питання — спочатку до республіканців, а потім до демократів. Це потрібно для того, щоб у жодному разі не стати частиною внутрішньополітичного поля, де зараз відбувається своя електоральна гра», — сказав політик.
На його думку, участь нашого вищого політичного керівництва в саміті НАТО у Вашингтоні була блискучою.
«На саміті питання про приєднання України до НАТО також могло стати внутрішньополітичним, коли б його підтримали республіканці й не підтримали демократи чи навпаки. Тоді б це ускладнило нам цей процес. Але ми це дуже майстерно оминули, що визнають експерти з американського боку», — підкреслив народний депутат.
За його словами, представники України заздалегідь вибудовують політичні контакти з усіма потенційними кандидатами на високі пости у США. І наразі зміни в цій тактиці зайві.
Давид Арахамія також наголосив, що наявність спецпредставника НАТО в Києві значно пришвидшить інтеграцію України в процеси Альянсу.
Рішення вашингтонського саміту НАТО про призначення спеціального представника Альянсу в Києві — важливий сигнал для України. Ця людина візьме на себе координацію всіх політичних питань, що допоможе пришвидшити інтеграцію України в натовські процеси.
«Система ухвалення рішень у НАТО доволі складна й бюрократична, оскільки такі рішення мають погодити всі члени Альянсу, тому завжди виникала проблема з тим, як це координувати. Призначення спецпредставника, який візьме на себе координацію всіх політичних питань, завжди було нагальним, але такого рішення не було. Зараз воно ухвалене, і ми чекаємо цю людину в Києві. Думаю, що швидкість узгодження стандартів НАТО і загалом інтеграції України в натовські процеси значно пришвидшиться», — зазначив парламентарій.
За його словами, наразі переважна більшість технічних питань на рівні Україна—НАТО вже вирішена.
«Наприклад, ніхто з партнерів уже не порушує питання щодо сумісності чи запровадження стандартів НАТО в Міноборони. Усі розуміють, що ми чи не єдина країна, яка може взяти, умовно, в один батальйон танки Leopard, Т-72 та M1 Abrams, поєднати ці різні системи зв’язку та наведення, і все це буде працювати. Ми навчилися це робити так, що навіть інструктори Альянсу не розуміють, як це можливо», — наголосив політик.
Народний депутат також прокоментував виділення Україні літаків F-16, зазначивши, що на сьогодні кількість обіцяних Україні бортів F-16 від наших партнерів уже вдвічі більша, ніж кількість навчених пілотів та інженерів, які можуть обслуговувати цю техніку. У цій ситуації Президент Володимир Зеленський не соромиться телефонувати будь-якому іноземному лідеру із проханням пропустити вперед наших пілотів для навчання.
«Зараз «вузьке місце» — це не борти (F-16), а люди для них. Наша парламентська делегація вже відвідала США, щоб провести переговори й посунути чергу навчання пілотів з інших країн. Також працюємо на вищому політичному рівні на чолі з Президентом України Володимиром Зеленським, який не соромиться телефонувати будь-якому іноземному лідеру із проханням пропустити вперед наших пілотів для навчання, оскільки у нас війна. Те ж саме стосується вільних місць на підготовку інженерів», — зазначив політик.
За його словами, рф буде посилено полювати на перші F-16 задля піару, намагатиметься їх підбити.
«Ми розуміємо, що росія спробує задіяти агентів для виявлення місць дислокації, тому є питання щодо захисту таких об’єктів. Ми повинні зберегти ті перші борти, які найближчим часом з’являться в Україні, та застосувати їх правильним чином. І треба зробити все, щоб, поки надійдуть наступні літаки, у нас було достатньо пілотів, інженерів та захищених об’єктів інфраструктури», — наголосив народний депутат.
Він додав, що у світі середній термін постачання авіації становить 5-7 років, а наша держава намагається все це зробити за один рік.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.