1) збільшити планові доходи (відповідно до своєї ж власної ініціативи) і провести аудит наявних податкових пільг, щоб убезпечити бюджет від необґрунтованих втрат;

2) затвердити Стратегію управління державним боргом 2025—2027 рр.;

3) вжити заходів щодо реструктуризації державного і гарантованого державою боргу (що Мінфін зараз вже успішно робить);

4) жорстко пріоритезувати витрати бюджету, відмовившись від непершочергових, неактуальних та неефективних витрат, сконцентрувати фінансовий ресурс на зміцненні обороноздатності, відбудові, справедливому та адресному соціальному захисті громадян, які потрапили у складні життєві обставини, та підтримці ветеранів російсько-української війни;

5) опрацювати можливість підвищення у 2025—2027 роках розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, а також посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, виходячи з наявних фінансових ресурсів та за умови достатнього забезпечення коштами потреб оборони;

6) звернути увагу на необхідність впровадження грейдової системи оплати праці на державній службі у профільному законодавстві, а не в державному бюджеті (прийняти законопроєкт № 8222);

7) врахувати при розподілі видатків державного бюджету на соціальний захист кошти на підтримку ВПО на підставі даних постійного моніторингу кількості таких осіб та з урахуванням можливих змін;

8) продовження роботи Фонду ліквідації наслідків збройної агресії з метою ліквідації гуманітарних, соціальних та економічних наслідків, спричинених збройною агресією російської федерації проти України;

9) знайти шляхи зміцнення фінансової спроможності територіальних громад, опрацювавши можливості:

д зарахування до загального фонду місцевих бюджетів більшої частки ПДФО (в розмірі 64%);

д продовження зупинки дії статей 98 і 99 Бюджетного кодексу в частині передачі реверсної дотації з місцевих бюджетів до державного бюджету;

д визначення механізмів здійснення оцінки майна, яка відображатиме поточну ринкову вартість об’єктів нерухомості та яку можна буде використовувати з метою оподаткування майна;

д винайдення механізму компенсації заборгованості з різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води;

10) недопущення передачі державою повноважень ОМСам без відповідного фінансового забезпечення;

11) зберегти стабільні джерела наповнення місцевих бюджетів, забезпечивши у разі зменшення таких джерел компенсацію відповідних втрат доходів місцевих бюджетів.

Такі рекомендації має ухвалити Верховна Рада своєю більшістю (226 голосів).

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.