У зустрічі взяли участь представники Парламенту, провідних бізнес асоціацій та аналітичних центрів.

Про свою участь у Конференції розповідає голова підкомітету з питань взаємодії держави і бізнесу та інвестицій Комітету з питань економічного розвитку Ігор Марчук.

«Чергова зустріч з бізнесом була присвячена низці важливих питань, серед яких визначення критеріїв трудових відносин, самозайнятість, домоекономіка (домогосподарство), працевлаштування іноземців та, звісно, економічне бронювання, — розповідає голова підкомітету з питань взаємодії держави і бізнесу та інвестицій Ігор Марчук.

Матеріалу багато, але я зупинюся на важливій для більш широкої подальшої дискусії тезі, яку я озвучив під час конференції. Ця теза стосується сегментного (на основі категорій та субкатегорій економічних суб’єктів) замість існуючого секторального підходу (узагальнених політик і законодавства щодо МСБ) до оновлення та/або створення нормативно-правового регулювання наступних категорій економічних суб’єктів:

Самозайняті:

-  ІТД — індивідуальна трудова діяльність;

-  НПД — незалежна професійна діяльність.

Платформнозайняті (взаємодіють з цифровими платфор-мами).

Сімейне підприємництво.

Мікропідприємництво (мікробізнес).

Мале підприємництво (малий бізнес).

Усі вищезазначені категорії економічних суб’єктів належать до загальновизнаного сектору МСБ (мікро-, малого та середнього бізнесу). Безпосередньо мікро-, малі та середні підприємства відповідають загальноприйнятим критеріям для визначення категорій підприємств відповідно до Рекомендацій Європейської Комісії 2003/361/ЄС від 6 травня 2003 року.

А інші, такі як самозайняті особи, платформнозайняті особи та сімейні підприємства потребують релевантного уточнення та/або визначення по суті й за формою, а також напрацювання окремого регулювання.

Кінцевою метою вдосконалення нормативно правового регулювання та розширення сектору МСБ на декілька важливих категорій та субкатегорій, таких як самозайняті, платформнозайняті особи та сімейні бізнеси, є надання економічно проактивним особам, які свідомо приймають підприємницький ризик широкого спектра можливостей реалізувати свій економічний та підприємницький потенціал з максимальним соціально-економічним ефектом, можливості створити умови для всеосяжної детінізації позалегальної економіки й забезпечити еволюцію розвитку підприємців від базових форм економічної організації (самозайнятих) до категорій середнього та великого бізнесів.

Це складне й тривале завдання. У рамках нашої робочої групи щодо модернізації законодавства в секторі мікро- та малого бізнесу ми продовжимо розпочату роботу.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.