Парламентаризм у Швейцарії є зразком для багатьох країн і демонструє, як можна успішно поєднувати представницьку та пряму демократію.

Двопалатний парламент

Швейцарський парламент, відомий як Федеральні Збори, складається з двох палат: Національної Ради, яку очолює Ерік Нуссбаумер, і Ради Кантонів, де спікер — Єва Герцог. Національна Рада представляє населення країни і має 200 депутатів, які обираються за пропорційною системою що чотири роки. Кожен кантон має свій виборчий округ, і кількість місць, які вони отримують, пропорційна кількості населення.

Рада Кантонів складається із 46 депутатів, по два від кожного кантону і по одному від кожного напівкантону. Члени Ради Кантонів обираються відповідно до законодавства кантонів, і це може відбуватися за мажоритарною чи іншою системою виборів.

У Федеральних Зборах Швейцарії існує кілька комісій, які відіграють важливу роль у законодавчому процесі. Кожна палата має свої комісії, які відповідають за різні сфери.
Національна Рада: Комісія з фінансів відповідає за питання бюджету, податкової політики та фінансового контролю; Комісія з питань охорони здоров’я розглядає законодавство в галузі охорони здоров’я, медичних послуг та соціального забезпечення; Комісія з питань освіти, науки та культури займається питаннями освіти, науки, культури та медіа; Комісія з питань транспорту та зв’язку відповідає за питання транспорту, інфраструктури та телекомунікацій; Комісія з питань внутрішніх справ охоплює питання внутрішньої політики, міграції та правоохоронних органів; Комісія з питань економіки розглядає питання економічної політики та розвитку; Комісія з питань екології та енергетики займається екологічною політикою, охороною довкілля та енергетичними питаннями.

Рада Кантонів: Комісія з фінансів, як і в Національній Раді, займається питаннями бюджету і фінансів; Комісія з питань охорони здоров’я розглядає законодавство у сфері охорони здоров’я та соціального забезпечення; Комісія з питань освіти, науки та культури займається питаннями освіти, культури та медіа; Комісія з питань транспорту та зв’язку відповідає за питання транспорту та зв’язку; Комісія з питань внутрішніх справ охоплює питання внутрішньої політики та міграції; Комісія з питань економіки розглядає питання економіки та розвитку; Комісія з питань екології та енергетики займається питаннями екології та енергетики.

Кількість комісій і їх назви можуть змінюватися, вони розглядають законопроєкти, готують доповіді та пропозиції для пленарних засідань обох палат, допомагають детально аналізувати законодавчі ініціативи та забезпечувати фаховий підхід до різних аспектів політики.

Пряма демократія та федералізм

Однією з ключових особливостей швейцарського парламентаризму є широке застосування елементів прямої демократії. Це означає, що громадяни мають безпосередній вплив на законодавчий процес через референдуми та ініціативи.

Будь-який громадянин може ініціювати загальнонаціональний референдум, якщо збере 100 000 підписів на підтримку своєї пропозиції протягом 18 місяців. Референдуми проводять із широкого кола питань, включно зі змінами до Конституції, федеральних законів та міжнародних угод. Рішення, прийняті на референдумах, є обов’язковими до виконання урядом та парламентом.

Інша форма прямої демократії — факультативний референдум, який може бути ініційований, якщо протягом 100 днів зібрано 50 000 підписів проти прийнятого парламентом закону. Це дозволяє громадянам мати останнє слово щодо суперечливих законів, забезпечуючи тим самим високий ступінь контролю над політичним процесом.

Кожен із 26 кантонів має власні Конституцію, парламент і уряд. Кожен кантон значною мірою автономний у вирішенні місцевих питань, зокрема освіти, охорони здоров’я та правоохоронних органів. Федералізм забезпечує децентралізацію влади та дозволяє враховувати регіональні особливості та потреби.

Двосторонні відносини України та Швейцарії

Відносини між Україною та Швейцарією мають тривалу історію, почалися вони ще у XIX столітті, зокрема завдяки культурним обмінам та науковій співпраці.

Після здобуття Україною незалежності у 1991 році Швейцарія однією з перших визнала нову державу і встановила дипломатичні відносини з Україною. Відтоді країни активно співпрацюють у сферах економіки, фінансів, культури, освіти й науки. Швейцарія надає значну технічну та гуманітарну допомогу Україні, підтримуючи реформи в галузі охорони здоров’я.

Однією з важливих сфер співпраці є економіка. Обидві країни мають угоду про вільну торгівлю в рамках Європейської асоціації вільної торгівлі. Швейцарія є одним із важливих економічних партнерів України, здійснює значні інвестиції в різні галузі української економіки. Інвестиції сприяють не тільки економічному зростанню України, а й зміцненню двосторонніх відносин між країнами, створенню нових робочих місць та впровадженню сучасних технологій і стандартів.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

«Amtliches Bulletin Schweiz», «Feuille federale Suisse» — офіційний бюлетень швейцарського парламентуПублікації та звіти про роботу парламент Швейцарії оприлюднює в офіційному бюлетені «Amtliches Bulletin» німецькою мовою або «Feuille federale» французькою мовою, де друкуються протоколи парламентських засідань, законопроєкти, а також інші офіційні документи та матеріали.

Офіційний бюлетень швейцарського парламенту виходить регулярно під час парламентських сесій. Парламент Швейцарії проводить чотири сесії на рік у Берні, які тривають по три тижні кожна. Під час цих сесій бюлетень публікується щодня, щоб відображати актуальні обговорення, голосування та прийняті рішення. Видання не має єдиного керівника, оскільки це публікація, що видається адміністрацією Федеральних Зборів. Відповідальність за створення та публікацію бюлетеня лежить на канцелярії парламенту, якою керує Федеральна канцелярія Швейцарії. Канцелярія парламенту забезпечує організаційну та адміністративну підтримку діяльності парламенту, включно з веденням протоколів та публікацією офіційних документів.